Trudny zawód nauczyciela, zawód wymagający pasji, jest również zawodem wymagającym aktywności społecznej – mówił w swoim wystąpieniu Stefan M. Kwiatkowski, przewodniczący Jury Konkursu, wiceprzewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
– Nauczyciele powinni mieć kompetencje społeczne, żeby w sposób naturalny kształtować przyszłe pokolenie, kształtować osoby otwarte, kreatywne, nieobawiające się nowych wyzwań – podkreślił podczas Gali Nauczyciel Roku 2021 prof. Stefan M. Kwiatkowski. I zaznaczył, ze właśnie takie kompetencje, i to na wysokim poziomie, mają finaliści Konkursu.
– Liczymy na to, jesteśmy pewni, że również Państwa wychowankowie będą tacy jak Państwo – że będą otwarci, krytyczni, będą zadawali trudne i czasami niewygodne pytania. Ale tylko w ten sposób można wprowadzić młodego człowieka do świata dorosłych i świata przyszłości – przyznał prof. Kwiatkowski.
(…)
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 42, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 42/2021:
- Kadry w oświacie. Zasiłki chorobowe . Zmiany! Oto niektóre z nich
- Wynagrodzenie lub rekompensata za zwolnienie od pracy
- Casus. Wymiar urlopu i dyspozycyjność. Urlopowe niuanse
- Gala na Zamku Królewskim w Warszawie. Nagrodziliśmy Nauczyciela Roku 2021
- Mówią zdobywczynie dwóch równorzędnych Wyróżnień w Konkursie Nauczyciel Roku 2021
- Nauczyciel Roku 2021: Starałem się zawsze być jak najlepszym nauczycielem, ale przede wszystkim towarzyszem
- Pierwsza edycja Nauczyciela Jutr@ rozstrzygnięta! Laureatka łączy lekcje etyki z programowaniem robotów
- Dzień Edukacji Narodowej i Światowy Dzień Nauczyciela – obchody pod hasłem: „Zawsze obecni”
- Protest. Manifestacja nauczycieli i pracowników oświaty przed gmachem MEiN
- „Życzę nam nowoczesnej szkoły na miarę XXI wieku”. Wystąpienie podczas manifestacji przed gmachem MEiN
- Podwyższenie pensum może spowodować kryzys, jakiego nie jesteśmy sobie w stanie nawet wyobrazić
- Uczniowie chcą się bawić
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (22). U – Uczestnictwo dzieci z SP
- Ankieta o edukacji włączającej. Tylko trzy pozytywne opinie nt. projektu MEiN
- W oczekiwaniu na prestiż