Strajk z poparciem Popieramy strajk i protest nauczycieli – zadeklarowali przedstawiciele czterech największych korporacji samorządowych. Kiedyś związkowcy i samorządowcy często się spierali, teraz są po tej samej stronie barykady
– Następuje reset tego, co było w przeszłości między nami – oświadczył Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich podczas środowego (13 marca br.) spotkania kierownictwa ZNP z przedstawicielami samorządów To ważna deklaracja, ponieważ w poprzednich latach relacje między samorządami a nauczycielskimi związkami często były trudne (co wielokrotnie znajdowało odbicie na łamach Głosu Nauczycielskiego). ZNP i samorządy zwykle znajdowały się po dwóch stronach barykady, gdy dochodziło do rozmów na temat np. podwyżek, finansowania oświaty, organizacji sieci szkół, prywatyzacji placówek oświatowych. Dziś Marek Wójcik – jeden z najważniejszych przedstawicieli środowiska samorządowców – przekonuje zaś, że oba środowiska zaczęły wspólnie pisać nowy rozdział, a przeszłość oddzielają grubą kreską.
Na spotkanie w siedzibie Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie
zaproszenia przyjęli
przedstawiciele nie tylko Związku Miast Polskich, ale także Związku Powiatów Polskich, Związku Gmin Wiejskich RP oraz Unii Metropolii Polskich. Czyli wszystkich najważniejszych korporacji samorządowych.
(…)
Piotr Skura
Cały artykuł przeczytasz tylko na łamach Głosu Nauczycielskiego! (nr 12, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 12/2019:
- Pełnym głosem. Nauczyciele nie są sami
- Felieton. Hejtera pilnie zatrudnię
- Samorządy chcą walczyć o większe pieniądze na oświatę w sądzie
- Sonda Głosu. Czy wezmę udział w strajku?
- Egzaminy. MEN chce zmusić nauczycieli do pracy za darmo i „na czarno”
- Prawo pracy nie pozwala na manipulowanie składem komisji nadzorujących
- Wspólnie na rzecz pracowników oświaty – związkowy pakt w Toruniu
- Chory uczeń – urzędnicy zrzucają problem na szkoły
- Kalendarium. Akcje protestacyjne pracowników oświaty (2007-2019). Przypominamy!
- Opinie. Nie mogę się pogodzić, że jako nauczyciel jestem ciągle obrażany
- Rozmowa. Uczenie sprawia mi najwięcej przyjemności, choć czasami bywa frustrujące
- Innowacja nauczycielki z Olsztyna – jak to działa?
- Psychoterapia w szkole. Odgrywanie ról
- Awans zawodowy. Kto pyta nie błądzi
- Bliżej prawa – casus. Podjęcie dodatkowej pracy w szkole macierzystej w okresie przejściowym a stan nieczynny
- Bliżej prawa – pytania do eksperta. Zwolnienia z art. 225 i 226 ustawy przepisy wprowadzające