Specjalnie dla czytelników Głosu Nauczycielskiego eksperci z grupy Superbelfrzy RP radzą, jak zacząć uczyć online, na co zwrócić uwagę, jakie narzędzia wykorzystywać
W czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych w szkołach w związku z koronawirusem warto, a nawet trzeba, zachęcić uczniów do samodzielnej nauki. Jak to robić? Jak nauczyciele mogą wspierać swoich uczniów? Z jakich narzędzi skorzystać?
Najskuteczniejszym sposobem na prowadzenie lekcji w sposób zdalny wydaje się nauka online przy użyciu mediów społecznościowych, platform e-learningowych albo specjalnych aplikacji. Ponieważ nie wszyscy nauczyciele mają doświadczenie w pracy z wykorzystaniem narzędzi online, poprosiliśmy ekspertów z grupy Superbelfrzy RP o rady i wskazówki w tej kwestii.
(…)
Zebrał: Jarosław Karpiński
Więcej – tylko w GN nr 12 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 12/2020:
- Komentarz: Słuchajcie nauczycieli
- Felieton: Korepetycje cenniejsze od zastępstw
- Decyzja o zamknięciu przedszkoli i szkół zapadała dłuuuugo…
- Lekcje w szkołach odwołane do 25 marca br. (na razie). Uczniowie nie mają jednak ferii
- Zajęcia w szkołach i przedszkolach zawieszone, ale nauczyciele otrzymają wypłaty za czas przestoju
- Nie pamiętam takiej sytuacji. Paniki nie ma, ale jest niepokój. I chyba narasta z każdym dniem
- Zamknięcie szkół i przedszkoli to rozsądna i bezpieczna decyzja
- Podałem uczniom 30 tematów do przodu, które mają opracować w domu
- Wirtualne lekcje na platformach edukacyjnych
- Jak Związek czcił imieniny Józefa Piłsudskiego?
- Epidemiolog: Zawieszenie lekcji jest uzasadnione. W mojej ocenie ten okres zostanie przedłużony
- W cieniu koronawirusa – jak sobie radzić z emocjami wywołanymi pandemią?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (6)
- Awans zawodowy. Przygotowanie do spotkania z komisją
- Polacy z Ostroga. Dbamy o kulturę polską, uczymy języka polskiego
- Bliżej prawa: Liczy się każdy miesiąc
- Zwolnienie ze świadczenia pracy