Nauczyciele chcą kontynuować akcję protestacyjną w formie protestu włoskiego. W ankiecie ZNP opowiedzieli się za „niewykonywaniem pozastatutowych zadań w swojej szkole, przedszkolu lub placówce”
Tak wynika ze wstępnych i jeszcze niepełnych wyników ankiety, którą Związek Nauczycielstwa Polskiego przeprowadzał we wrześniu br. wśród pracowników wszystkich typów szkół, placówek oświatowych i przedszkoli będących i niebędących członkami związku.
Wyniki z 14 województw (bez śląskiego i podkarpackiego) Związek miał w chwili oddania Głosu Nauczycielskiego do druku.
Ankieta ZNP zawierała dziewięć pytań: dwa z nich dotyczyły oceny kondycji polskiego systemu oświaty, trzy protestu i udziału w preferowanej formie akcji protestacyjnej, a cztery stanowią metryczkę.
Z danych z 14 województw wynika, że respondenci oceniają kondycję polskiego systemu edukacji na trójkę (w skali od jeden do pięciu).
Ich zdaniem ministerstwo edukacji powinno się zająć w pierwszej kolejności podniesieniem wynagrodzeń nauczycieli i zmniejszeniem biurokracji. Uczestnicy ankiety poproszeni o podanie, w jakiej formie protestu wzięliby udział, wskazali na pierwszym miejscu na „niewykonywanie pozastatutowych zadań w mojej szkole/przedszkolu/placówce”.
(…)
Magdalena Kaszulanis
Więcej – GN nr 40 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40/2019:
- Pełnym głosem: Mamy głos! Wybieramy!
- Felieton. Pozamiatane
- ZNP: Nauczyciel będzie zarabiał mniej, niż wyniesie płaca minimalna
- Komisarz Tibor Navracsics dla Głosu:
- Komisja Europejska wytknęła Polsce niskie zarobki w oświacie
- OPZZ pójdzie dotychczasową drogą. To, co robimy, przynosi efekty
- W wyborczą niedzielę nauczyciele ocenią polityków – za pomocą kartki i długopisu
- Znamy się na edukacji – mówią członkowie ZNP i ludzie oświaty kandydujący do Sejmu
- Co partie mówią o szkole? Przeglądamy programy komitetów wyborczych przed 13 października br.
- „Podwójny rocznik” to wyzwanie dla wychowawców klas. Jak zintegrować uczniów?
- Czy mamy czekać, aż system się zawali i wtedy ktoś „u góry” zrozumie, że tak dłużej być nie może?
- Zajęcia z doradztwa powinny być ujęte w planie. Dziś zabieram lekcje wychowawcom
- Festiwal Przemiany. Drukowane cukierki i domek dla biedronki
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
- Wychodzić czy nie – oto jest pytanie. Czyli o strefie komfortu
- Awans zawodowy. Procedura awansowa po zmianach od 1 września br.
- Pytania do eksperta. Zakres obowiązków nauczyciela
- Bliżej prawa: Casus. Zmiany w umowie w trakcie zatrudnienia