Wychodzić czy nie – oto jest pytanie. Czyli o strefie komfortu


Zachęty do „wychodzenia ze strefy komfortu” coraz częściej słyszą nie tylko dorośli, ale także nasi uczniowie. Czym jest ta osławiona strefa komfortu, jak z niej wychodzić i kiedy faktycznie warto?

„Wyjdź poza swoją strefę komfortu, bo dopiero tam dzieje się magia” – tak można podsumować popularny w coachingu już od kilku lat trend, w ramach którego zachęca się nas do „przełamywania swoich ograniczeń” czy „pokonywania lęków” w imię, oczywiście, osobistego rozwoju. Czy jednak faktycznie to takie ważne? Okazuje się, że nie; a ważniejsze od zmuszania się do wyjścia poza strefę komfortu jest… odnalezienie jej i zbudowanie jej dla siebie.



(…)

 

Magdalena Goetz

Psycholożka

 

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski! (nr 40, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 40/2019: