Zachęty do „wychodzenia ze strefy komfortu” coraz częściej słyszą nie tylko dorośli, ale także nasi uczniowie. Czym jest ta osławiona strefa komfortu, jak z niej wychodzić i kiedy faktycznie warto?
„Wyjdź poza swoją strefę komfortu, bo dopiero tam dzieje się magia” – tak można podsumować popularny w coachingu już od kilku lat trend, w ramach którego zachęca się nas do „przełamywania swoich ograniczeń” czy „pokonywania lęków” w imię, oczywiście, osobistego rozwoju. Czy jednak faktycznie to takie ważne? Okazuje się, że nie; a ważniejsze od zmuszania się do wyjścia poza strefę komfortu jest… odnalezienie jej i zbudowanie jej dla siebie.
(…)
Magdalena Goetz
Psycholożka
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski! (nr 40, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40/2019:
- Pełnym głosem: Mamy głos! Wybieramy!
 - Felieton. Pozamiatane
 - ZNP: Nauczyciel będzie zarabiał mniej, niż wyniesie płaca minimalna
 - Komisarz Tibor Navracsics dla Głosu:
 - Komisja Europejska wytknęła Polsce niskie zarobki w oświacie
 - Ankieta ZNP. Co po strajku?
 - OPZZ pójdzie dotychczasową drogą. To, co robimy, przynosi efekty
 - W wyborczą niedzielę nauczyciele ocenią polityków – za pomocą kartki i długopisu
 - Znamy się na edukacji – mówią członkowie ZNP i ludzie oświaty kandydujący do Sejmu
 - Co partie mówią o szkole? Przeglądamy programy komitetów wyborczych przed 13 października br.
 - „Podwójny rocznik” to wyzwanie dla wychowawców klas. Jak zintegrować uczniów?
 - Czy mamy czekać, aż system się zawali i wtedy ktoś „u góry” zrozumie, że tak dłużej być nie może?
 - Zajęcia z doradztwa powinny być ujęte w planie. Dziś zabieram lekcje wychowawcom
 - Festiwal Przemiany. Drukowane cukierki i domek dla biedronki
 - Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
 - Awans zawodowy. Procedura awansowa po zmianach od 1 września br.
 - Pytania do eksperta. Zakres obowiązków nauczyciela
 - Bliżej prawa: Casus. Zmiany w umowie w trakcie zatrudnienia