Nauka programowania ma olbrzymi wpływ na kształcenie umiejętności kluczowych, niezbędnych w życiu każdego młodego człowieka
UE definiuje 8 obszarów kompetencji kluczowych, niezbędnych do funkcjonowania w XXI w. (Zalecenie Rady Unii Europejskiej z 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie – 2018/C 189/01), a wśród nich wyraźnie wskazana jest potrzeba rozwoju w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii, w tym nauka programowania. Oznacza to, że wraz ze zmianami technologicznymi programowanie staje się umiejętnością niezbędną, wręcz wymaganą, biorąc pod uwagę funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym.
(…)
Marcin Paks
Cały tekst – GN nr 15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 15/2019:
- Pełnym Głosem: Władzo, pora zmienić płytę
- Felieton: Raport przed końcem świata
- Dlaczego MEN liczy inaczej?
- Dlaczego doszło do strajku? Tydzień pozorów
- Sławomir Broniarz: Rząd nas testował
- Pensum+, czyli na bruk
- Rozmowy o proteście: Jesteśmy wzburzeni
- Będę strajkować, ponieważ chcę uczyć
- System próbują ratować nauczyciele
- Nadzorujący „z ulicy”
- Pierwszy dzień strajku w Toruniu
- Sto lat temu odbył się w Warszawie związkowy zjazd zjednoczeniowy
- Rozmowa: Czeka nas trudny rok
- Śpij godzinę dłużej
- Twoje dane – Twoja sprawa. 9. edycja programu edukacyjnego Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Awans zawodowy: Refleksja (po)awansowe
- Orzeczeń jest mniej
- Pytaj o dowody: Liczebność klasy
- Pytania do eksperta: Dodatek stażowy
- Bliżej prawa – Roszczenie o status quo ante