Mamy wrażenie, że strona rządowa potraktowała nas gorzej niż bydło rogate – to jedna z opinii w naszej sondzie. W pierwszym dniu strajku rozmawialiśmy z nauczycielami i dyrektorami szkół objętych protestem
Sercem z nauczycielami
Aldona Iwaniuk,
dyrektor Szkoły Podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach:
– Strajk się rozpoczął, mamy pustą szkołę bez uczniów, żaden rodzic nie wysłał dziecka. Gdyby jednak ktoś przyszedł, mamy w gotowości nauczycieli, którzy się nim zajmą. Jako dyrektor strajkować nie mogę, natomiast jestem sercem z moimi nauczycielami.
(…)
Nie tylko pieniądze
Agata Kołodziejczyk,
pedagog szkolny i nauczycielka wspomagająca edukację dzieci romskich w Szkole Podstawowej nr 16 w Bytomiu:
– W mojej szkole strajkuje 99 proc. grona pedagogicznego, z wyjątkiem księdza, który podjął się czynności opiekuńczych w świetlicy. Nie mamy w tej chwili żadnych uczniów. Wrażenia po niedzielnych negocjacjach są negatywne.
(…)
Będę protestować do skutku
dr Adam Król,
nauczyciel fizyki z Łodzi, pracuje w pięciu szkołach:
– Szczerze mówiąc, po tym niedzielnym weekendzie przeszło mi przez myśl, czy nie lepiej zostać rolnikiem niż nauczycielem, ale doszedłem do wniosku, że trzeba zachować honor i ten strajk jest jak najbardziej słuszny.
(…)
Murem za belframi
Przemysław Fabjański,
dyrektor Akademickiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Chorzowie, skupiającego gimnazjum i liceum:
– Kuratorium oświaty i MEN wystosowały do nas listy, że za organizację egzaminów odpowiadają dyrektorzy. W porządku – sale są przygotowane, komisje zostały powołane zgodnie z prawem oraz w odpowiednim terminie, wszystko jest zorganizowane, zobaczymy tylko, czy członkowie komisji przyjdą do pracy.
(…)
Rodzice nas wspierają
Aneta Stachowiak,
nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Poznaniu:
– Jesteśmy smutni, że te niedzielne negocjacje tak się skończyły, że jeden ze związków zawodowych okazał się tak niesolidarny z pozostałymi. Mamy wrażenie, że strona rządowa potraktowała nas gorzej niż bydło rogate. Będziemy walczyć, nie możemy w tej chwili odpuścić.
(…)
Notowała: Katarzyna Piotrowiak
Cały tekst – GN nr 15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 15/2019:
- Pełnym Głosem: Władzo, pora zmienić płytę
- Felieton: Raport przed końcem świata
- Dlaczego MEN liczy inaczej?
- Dlaczego doszło do strajku? Tydzień pozorów
- Sławomir Broniarz: Rząd nas testował
- Pensum+, czyli na bruk
- Będę strajkować, ponieważ chcę uczyć
- System próbują ratować nauczyciele
- Nadzorujący „z ulicy”
- Pierwszy dzień strajku w Toruniu
- Sto lat temu odbył się w Warszawie związkowy zjazd zjednoczeniowy
- Rozmowa: Czeka nas trudny rok
- Kurs programowania zamknięty w pudełku
- Śpij godzinę dłużej
- Twoje dane – Twoja sprawa. 9. edycja programu edukacyjnego Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Awans zawodowy: Refleksja (po)awansowe
- Orzeczeń jest mniej
- Pytaj o dowody: Liczebność klasy
- Pytania do eksperta: Dodatek stażowy
- Bliżej prawa – Roszczenie o status quo ante