Tydzień Uczniowskiej SuperMocy – co to, po co i dlaczego?


Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi?

A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi?

Otóż to, uczniowie zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach niż o mocnych, potrafią wymienić dużo więcej słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej, a mocnych jedną, może dwie).

Przez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chcemy sprawić, aby to się zmieniło, aby każdy uczeń poznał swoją moc. Chciałybyśmy, aby na hasło „moja mocna strona” w sali lekcyjnej nie panowała cisza, a uczniowie nie robili zdziwionych min, tak jakby ktoś poprosił ich o podanie równania reakcji, w której powstaje aldehyd 3fosfoglicerynowy.

(…)



Joanna Gadomska, Katarzyna Włodkowska

Więcej – tylko w GN nr 10 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 10/2020: