Popełniliśmy w wielu szkołach błąd, podając wiedzę na tacy. I ta podawcza metoda teraz obraca się przeciwko nauczycielom i frustruje uczniów. Samodzielne dokopywanie się do wiedzy jest dziś dla wielu nieosiągalne
Jaki był i jest ten czas zdalnego nauczania? Zacznę od nauczycieli… Dla wielu nauczycieli i dla mnie osobiście ten czas jest, niestety, tożsamy z chaosem, który zaczyna dopiero być porządkowany. Wielu z nas na samym początku izolacji próbowało się odnaleźć w tym chaosie, aby jak najlepiej wykonać swoją pracę. Rezultatem był bałagan i nadmiar używanych narzędzi, aplikacji, platform, kont do wzajemnej komunikacji, bo sam dziennik elektroniczny nie wystarczył i miał ograniczone możliwości.
(…)
Katarzyna Nowak-Zawadzka, Nauczyciel Roku 2015
Więcej na ten temat w Głosie nr 25-26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę plus
- Felieton: Egzaminy nadzorowane
- Youtuber
- Urlopy w cieniu pandemii. Koniec zajęć nie oznacza końca pracy dla wielu nauczycieli
- MEN chce zmienić Kartę Nauczyciela. Co znajdzie się w projekcie?
- Głos pyta, minister odpowiada. Będziemy rozmawiali ze związkami i samorządami o problemie finansowania szkół
- Najgorsze za nami? Dyrektorzy szkół mówią nam o doświadczeniach ze zdalnym nauczaniem
- „30 lat III RP – krytyczna perspektywa” – debata online. Co poszło nie tak?
- 90 lat temu w Krakowie. Związek Nauczycielstwa Polskiego wychodzi na scenę
- Zdalne nauczanie: systemowe zmiany są konieczne, na razie mamy chałupnictwo
- Ankieta redakcyjna. O tym, jak efektywnie wykorzystać doświadczenia edukacji zdalnej po powrocie do stacjonarnej szkoły
- Koronawirus: to młodzież jest najbardziej poharatana
- Nasz Konkurs: Ciągle czegoś szukam
- Ankieta redakcyjna. Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Samorząd: Misja wyczerpująca
- Cyfrowa demencja?
- Trudne zdalne
- Odkrycia polskiego astronoma z Litwy
- Disco polo reaktywacja
- Awans zawodowy: Przygotuj się na spotkania z komisją
- Bliżej prawa: Nareszcie odpoczynek!
- Bliżej prawa: Uwaga na przesłanki i kryteria