Ankieta redakcyjna. Jaka będzie polska szkoła „po”…


Zdalne nauczanie to bardzo trudne przedsięwzięcie, które wymaga dużego zaangażowania ze strony nauczycieli, ale również ze strony uczniów.

Dlaczego trudne? Wcale nie chodzi tutaj o konieczność stosowania nowych technologii do zdalnego nauczania, ale przede wszystkim o scenariusz realizacji i przygotowanie materiałów.

Zdalne nauczanie nie polega na przeniesieniu w skali 1:1 zajęć realizowanych w sposób tradycyjny, chodzi o zbudowanie tak naprawdę nowego modelu edukacji, na co, niestety, nie było czasu. Dodatkowo nikt wcześniej wielu nauczycielom nie dał szansy na to, by realizowali jakiekolwiek zajęcia tą metodą. Tak naprawdę to właśnie doświadczenie nauczycieli oraz chęć niesienia pomocy uczniom sprawiły, że wielu szkołom udało się wdrożyć proces zdalnego nauczania. Myślę, że to jest również ten moment, kiedy uczniowie powinni zrozumieć, że nie uczą się dla ocen, rodziców i nauczycieli, ale przede wszystkim dla siebie.

(…)



Barbara Halska, Nauczyciel Roku 2014

Więcej na ten temat w Głosie nr 25-26 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2020:
Opis całego numeru: Nr 25-26/17-24 czerwca 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: