Popełniliśmy w wielu szkołach błąd, podając wiedzę na tacy. I ta podawcza metoda teraz obraca się przeciwko nauczycielom i frustruje uczniów. Samodzielne dokopywanie się do wiedzy jest dziś dla wielu nieosiągalne
Jaki był i jest ten czas zdalnego nauczania? Zacznę od nauczycieli… Dla wielu nauczycieli i dla mnie osobiście ten czas jest, niestety, tożsamy z chaosem, który zaczyna dopiero być porządkowany. Wielu z nas na samym początku izolacji próbowało się odnaleźć w tym chaosie, aby jak najlepiej wykonać swoją pracę. Rezultatem był bałagan i nadmiar używanych narzędzi, aplikacji, platform, kont do wzajemnej komunikacji, bo sam dziennik elektroniczny nie wystarczył i miał ograniczone możliwości.
(…)
Katarzyna Nowak-Zawadzka, Nauczyciel Roku 2015
Więcej na ten temat w Głosie nr 25-26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę plus
 - Felieton: Egzaminy nadzorowane
 - Youtuber
 - Urlopy w cieniu pandemii. Koniec zajęć nie oznacza końca pracy dla wielu nauczycieli
 - MEN chce zmienić Kartę Nauczyciela. Co znajdzie się w projekcie?
 - Głos pyta, minister odpowiada. Będziemy rozmawiali ze związkami i samorządami o problemie finansowania szkół
 - Najgorsze za nami? Dyrektorzy szkół mówią nam o doświadczeniach ze zdalnym nauczaniem
 - „30 lat III RP – krytyczna perspektywa” – debata online. Co poszło nie tak?
 - 90 lat temu w Krakowie. Związek Nauczycielstwa Polskiego wychodzi na scenę
 - Zdalne nauczanie: systemowe zmiany są konieczne, na razie mamy chałupnictwo
 - Ankieta redakcyjna. O tym, jak efektywnie wykorzystać doświadczenia edukacji zdalnej po powrocie do stacjonarnej szkoły
 - Koronawirus: to młodzież jest najbardziej poharatana
 - Nasz Konkurs: Ciągle czegoś szukam
 - Ankieta redakcyjna. Jaka będzie polska szkoła „po”…
 - Samorząd: Misja wyczerpująca
 - Cyfrowa demencja?
 - Trudne zdalne
 - Odkrycia polskiego astronoma z Litwy
 - Disco polo reaktywacja
 - Awans zawodowy: Przygotuj się na spotkania z komisją
 - Bliżej prawa: Nareszcie odpoczynek!
 - Bliżej prawa: Uwaga na przesłanki i kryteria