Z Małgorzatą Kietlą, nauczycielką klas początkowych w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rusinowie, woj. mazowieckie, rozmawia Halina Drachal
Jak długo uczy Pani małe dzieci?
– 36 lat, najpierw siedem lat w przedszkolu w Rusinowie, a po reorganizacji przedszkola na kolejne siedem trafiłam do małej wiejskiej szkoły w Przystałowicach Małych, po czym wróciłam do Rusinowa i cały czas pracuję w tutejszej szkole. Teraz prowadzę klasę trzecią. Już cztery lata, bo od zerówki. I szczerze mówiąc, jest mi przykro, gdyż wkrótce oddaję te moje dzieci…
Dlaczego, to przecież normalne, że odchodzą?
– No tak, ale tym razem będzie inaczej, nie będziemy się mogli nawet pożegnać, teraz będzie jeszcze trudniej niż zwykle.
Dzień pracy zaczyna Pani od?
– Od „ułożenia” planu pracy. Zaczynam o ósmej, z dziećmi umawiam się na dziewiątą. Ta godzina jest mi potrzebna, by sobie wszystko spokojnie przygotować, np. projekcje filmów, które zamierzam wykorzystać tego dnia, czy teksty literackie. Do wybuchu pandemii koronawirusa lekcje w klasach młodszych w naszej szkole rozpoczynały się o godz. 9.20.
Jak Pani sprawdza, czy wszystkie dzieci uczestniczą w lekcji?
– Klikają w ikonki, wszystkie się witają. Czworo dzieci z mojej klasowej dwudziestki pracuje po południu. Dla mnie to jakby druga zmiana. Ich mamy nie mogły przedłużyć urlopu opiekuńczego, by pracować z dziećmi, a one same nie dadzą rady.
(…)
Więcej na ten temat w Głosie nr 25-26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę plus
- Felieton: Egzaminy nadzorowane
- Youtuber
- Urlopy w cieniu pandemii. Koniec zajęć nie oznacza końca pracy dla wielu nauczycieli
- MEN chce zmienić Kartę Nauczyciela. Co znajdzie się w projekcie?
- Głos pyta, minister odpowiada. Będziemy rozmawiali ze związkami i samorządami o problemie finansowania szkół
- Najgorsze za nami? Dyrektorzy szkół mówią nam o doświadczeniach ze zdalnym nauczaniem
- „30 lat III RP – krytyczna perspektywa” – debata online. Co poszło nie tak?
- 90 lat temu w Krakowie. Związek Nauczycielstwa Polskiego wychodzi na scenę
- Zdalne nauczanie: systemowe zmiany są konieczne, na razie mamy chałupnictwo
- Ankieta redakcyjna. O tym, jak efektywnie wykorzystać doświadczenia edukacji zdalnej po powrocie do stacjonarnej szkoły
- Koronawirus: to młodzież jest najbardziej poharatana
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej?
- Nasz Konkurs: Ciągle czegoś szukam
- Ankieta redakcyjna. Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Samorząd: Misja wyczerpująca
- Cyfrowa demencja?
- Odkrycia polskiego astronoma z Litwy
- Disco polo reaktywacja
- Awans zawodowy: Przygotuj się na spotkania z komisją
- Bliżej prawa: Nareszcie odpoczynek!
- Bliżej prawa: Uwaga na przesłanki i kryteria