MEN otwiera się na akcję RPO #zadaNIEdomowe. Zleci przygotowanie odpowiedniego poradnika


Zasady dotyczące prac domowych nie tylko można, ale wręcz trzeba ustalać w ramach szkolnych debat – to odpowiedź MEN na akcję #zadaNIEdomowe, która zachęca do zmiany podejścia do zadawania prac domowych

Nauczyciele, uczniowie, działacze edukacyjni oraz rzecznik praw obywatelskich dr Adam Bodnar zaproponowali już w grudniu ub.r., aby debatować o tym, jak zadawać prace domowe, by było to z pożytkiem i sensem oraz nie obciążało nadmiernie dzieci i młodzieży. Przekonują, że obecna sytuacja – przeciążenie pracą głownie uczniów, ale też rodziców i nauczycieli – wymaga zmian, o ile tak postanowi szkolna społeczność.

Niektóre szkoły w Polsce wprowadziły już eksperymentalne programy i ograniczyły ilość zadawanych prac domowych. Przykładem jest warszawski program „Zadaję z głową”, realizowany od tego roku szkolnego. Obecnie

 

wdrażany jest on na zasadzie pilotażu,

do którego przystąpiło łącznie 20 szkół z całej Warszawy. Powstał on z inicjatywy Doroty Łobody, radnej miejskiej i przewodniczącej Komisji Edukacji w Radzie Warszawy.



(…)

Jarosław Karpiński

 

Cały tekst – tylko w Głosie (nr 7, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 7/2020:
Opis całego numeru: Nr 7/12 lutego 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: