Z Aleksandrem Pysznym, dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 8 w Czerwionce-Leszczynach, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Minął miesiąc od pojawienia się uczniów w szkołach. Jest lepiej czy gorzej?
– Sytuacja w oświacie z każdym rokiem robi się coraz trudniejsza. Wszystkie braki, niedopatrzenia, nierozwiązane sprawy, nakładają się na obecną sytuację. Znaleźliśmy się, a myślę o wszystkich pracownikach oświaty, na samym dnie drabiny społecznej. Nikt się z nami już nie liczy. Nikt nie interesuje się tak naprawdę tym, co dzieje się w szkołach. Tak zaczął nam się wrzesień.
Mierzenie temperatury, obowiązkowe noszenie maseczek przez uczniów w częściach wspólnych? Co się nie podoba?
– W mojej szkole jeszcze to tak bardzo nie wybrzmiało. Z organu prowadzącego przyszła jednak informacja, że dla niektórych problemem jest ozonowanie pomieszczeń. Ozonator zdołałem jeszcze zakupić przed rozpoczęciem roku szkolnego. Uznałem, że na zwiększaniu bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli nie ma co oszczędzać. Ale pojawiły się głosy krytyki. Właśnie dostałem opinię sanepidu, że jeśli urządzenie stosujemy zgodnie z przeznaczeniem, jeśli ma ono atesty i certyfikaty, to nie widzą problemu z ozonowaniem powietrza w szkole w celu jego oczyszczenia.
Postarał się Pan o opinię?
– Tak, musiałem mieć to na piśmie, musiałem się dowiedzieć, czy są jakieś przeciwwskazania.
Ta opinia oznacza, że możecie go stosować. Dobrze to odczytuję?
– Ozonator kupiłem, żeby zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających w szkole. Wyłącznie o to chodziło. Sprawa zaczęła się od anonimu, który wpłynął do organu prowadzącego.
(…)
Więcej – GN nr 40-41 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40-41/2020:
- Pełnym Głosem: Przyszły minister oświaty
- Felieton: Nieszczęścia na kwarantannie
- Nauczyciele upominają się o wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe
- Dr Paweł Grzesiowski: Niestety, będzie gorzej
- Propozycja ZNP: Wykreślić zakaz zatrudnienia w szkole nauczycieli na kompensówkach
- Nauczyciel na kwarantannie powinien pracować zdalnie? MEN ma wątpliwości
- Nauczyciel na kwarantannie. W oparach absurdu
- Włączam do swoich lekcji elementy online
- Chcemy uświadomić decydentom, że warto dofinansować szkolnictwo wyższe i naukę
- Wydatki na naukę nie są kosztem
- 115 lat Związku Nauczycielstwa Polskiego – wszystko zaczęło się w pamiętnym 1905 r.
- XVI Ogólnopolski Zlot Młodych Nauczycieli o wyzwaniach w epoce COVID-19
- We wrześniu prowadziliśmy nauczanie hybrydowe. Nie mieliśmy innego wyjścia
- Sytuacja nauczycieli wydaje się dziś jeszcze gorsz niż przed wiosną
- Felieton: Medycyna przeciągu
- MEN nie odrobiło lekcji i nie posłuchało naszych postulatów. Polska szkoła jest zacofana technologicznie
- O poprawie sytuacji psychiatrii dziecięcej głównie się mówi. To za mało…
- Edukacja oparta na dowodach (19): Efekt Pigmaliona?
- Awans zawodowy: Stażyści na start – krok po kroku
- COVID-19. Specjaliści zalecają wprowadzenie surowego reżimu sanitarnego w szkołach
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Dyrektorzy z Dębna. Przyczynek do dziejów szkolnictwa na Ziemiach Odzyskanych
- Pytania do eksperta: Po urlopie macierzyńskim
- Bliżej prawa: Odrębne zasady udzielania urlopu wychowawczego dla nauczycieli
- Wkładka: Nauczyciele zasługują na wyższe zarobki
- Wkładka: „Pensje z budżetu”. Jak ucywilizować wypłatę wynagrodzeń?
- Wkładka: Czas na lepsze zarobki