Z Marcinem Zarodem, Nauczycielem Roku 2013, rozmawia Jarosław Karpiński
Ruszył Pan z nową inicjatywą pod nazwą Akademia Edukacji Hybrydowej. Czy ma to być kontynuacja Tarnowskiej Akademii Nauki?
– Na bazie Tarnowskiej Akademii Nauki stworzonej wiosną, w czasie edukacji zdalnej, założyliśmy stowarzyszenie o tej nazwie i to stowarzyszenie organizuje teraz Akademię Edukacji Hybrydowej. Zamierzamy udzielać wsparcia merytorycznego i psychologicznego nauczycielom w perspektywie możliwości przejścia na nauczanie zdalne czy hybrydowe. Wcześniej jako stowarzyszenie podejmowaliśmy już wspólne działania z miastem, dostaliśmy też dofinansowanie. I dzięki temu możemy teraz objąć szkoleniami online nauczycieli pracujących w Tarnowie albo tylko mieszkających w Tarnowie, a pracujących w placówkach oświatowych poza miastem. Na początek zorganizowaliśmy webinarium z udziałem prof. Jacka Pyżalskiego.
Po powrocie do nauczania w szkole po roku przerwy trafił Pan w środek pandemii koronawirusa. Coś Pana zaskoczyło, może zwrócił Pan uwagę na jakiś palący problem?
– Większych zaskoczeń chyba nie było. Uczniowie z dużym entuzjazmem wrócili w szkolne mury, by spotkać się z rówieśnikami. Na każdym kroku widać, że brakowało im bezpośredniego kontaktu, że chcą rozmawiać. Natomiast wszyscy mają świadomość, że to może zostać znowu przerwane. Osobiście staram się włączać do tego, co robię w klasie, elementy online.
(…)
Więcej – GN nr 40-41 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40-41/2020:
- Pełnym Głosem: Przyszły minister oświaty
- Felieton: Nieszczęścia na kwarantannie
- Nauczyciele upominają się o wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe
- Dr Paweł Grzesiowski: Niestety, będzie gorzej
- Propozycja ZNP: Wykreślić zakaz zatrudnienia w szkole nauczycieli na kompensówkach
- Nauczyciel na kwarantannie powinien pracować zdalnie? MEN ma wątpliwości
- Nauczyciel na kwarantannie. W oparach absurdu
- Chcemy uświadomić decydentom, że warto dofinansować szkolnictwo wyższe i naukę
- Wydatki na naukę nie są kosztem
- 115 lat Związku Nauczycielstwa Polskiego – wszystko zaczęło się w pamiętnym 1905 r.
- XVI Ogólnopolski Zlot Młodych Nauczycieli o wyzwaniach w epoce COVID-19
- Niektórzy rodzice o szkolnych procedurach i regulaminach: to fanaberie i koronaściema
- We wrześniu prowadziliśmy nauczanie hybrydowe. Nie mieliśmy innego wyjścia
- Sytuacja nauczycieli wydaje się dziś jeszcze gorsz niż przed wiosną
- Felieton: Medycyna przeciągu
- MEN nie odrobiło lekcji i nie posłuchało naszych postulatów. Polska szkoła jest zacofana technologicznie
- O poprawie sytuacji psychiatrii dziecięcej głównie się mówi. To za mało…
- Edukacja oparta na dowodach (19): Efekt Pigmaliona?
- Awans zawodowy: Stażyści na start – krok po kroku
- COVID-19. Specjaliści zalecają wprowadzenie surowego reżimu sanitarnego w szkołach
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Dyrektorzy z Dębna. Przyczynek do dziejów szkolnictwa na Ziemiach Odzyskanych
- Pytania do eksperta: Po urlopie macierzyńskim
- Bliżej prawa: Odrębne zasady udzielania urlopu wychowawczego dla nauczycieli
- Wkładka: Nauczyciele zasługują na wyższe zarobki
- Wkładka: „Pensje z budżetu”. Jak ucywilizować wypłatę wynagrodzeń?
- Wkładka: Czas na lepsze zarobki