Związek chce dostosowania ustawy o świadczeniach kompensacyjnych do obecnej sytuacji kadrowej w oświacie. Nauczyciel na kompensówce powinien mieć możliwość pracy w szkole – argumentuje ZNP
Związek Nauczycielstwa Polskiego szuka w parlamencie poparcia dla swojego projektu zmian w ustawie o tzw. kompensówkach. Kierownictwo Związku spotkało się w środę 23 września br. w tej sprawie z Klubem Parlamentarnym Lewica.
– Chcemy, by w ustawie dotyczącej świadczeń kompensacyjnych skreślić artykuł, zakazujący pracy w szkole nauczycielowi, który jest na takim świadczeniu – tłumaczy w rozmowie z Głosem Nauczycielskim Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Zarządu Głównego ZNP.
– Uzasadniamy to tym, że jest to zapis niezrozumiały dzisiaj, gdy nauczycieli brakuje, bo odchodzą z zawodu. W momencie wprowadzenia tej ustawy była inna sytuacja, dzisiaj zmieniła się ona diametralnie i mamy braki kadrowe – podkreśla.
(…)
Jarosław Karpiński
Więcej – GN nr 40-41 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40-41/2020:
- Pełnym Głosem: Przyszły minister oświaty
- Felieton: Nieszczęścia na kwarantannie
- Nauczyciele upominają się o wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe
- Dr Paweł Grzesiowski: Niestety, będzie gorzej
- Nauczyciel na kwarantannie powinien pracować zdalnie? MEN ma wątpliwości
- Nauczyciel na kwarantannie. W oparach absurdu
- Włączam do swoich lekcji elementy online
- Chcemy uświadomić decydentom, że warto dofinansować szkolnictwo wyższe i naukę
- Wydatki na naukę nie są kosztem
- 115 lat Związku Nauczycielstwa Polskiego – wszystko zaczęło się w pamiętnym 1905 r.
- XVI Ogólnopolski Zlot Młodych Nauczycieli o wyzwaniach w epoce COVID-19
- Niektórzy rodzice o szkolnych procedurach i regulaminach: to fanaberie i koronaściema
- We wrześniu prowadziliśmy nauczanie hybrydowe. Nie mieliśmy innego wyjścia
- Sytuacja nauczycieli wydaje się dziś jeszcze gorsz niż przed wiosną
- Felieton: Medycyna przeciągu
- MEN nie odrobiło lekcji i nie posłuchało naszych postulatów. Polska szkoła jest zacofana technologicznie
- O poprawie sytuacji psychiatrii dziecięcej głównie się mówi. To za mało…
- Edukacja oparta na dowodach (19): Efekt Pigmaliona?
- Awans zawodowy: Stażyści na start – krok po kroku
- COVID-19. Specjaliści zalecają wprowadzenie surowego reżimu sanitarnego w szkołach
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Dyrektorzy z Dębna. Przyczynek do dziejów szkolnictwa na Ziemiach Odzyskanych
- Pytania do eksperta: Po urlopie macierzyńskim
- Bliżej prawa: Odrębne zasady udzielania urlopu wychowawczego dla nauczycieli
- Wkładka: Nauczyciele zasługują na wyższe zarobki
- Wkładka: „Pensje z budżetu”. Jak ucywilizować wypłatę wynagrodzeń?
- Wkładka: Czas na lepsze zarobki