Raport NIK dotyczący organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych potwierdził wszystko to, przed czym ZNP ostrzegał od dawna. Mówił o tym prezes Związku Sławomir Broniarz na konferencji prasowej 6 września br.
– Raport pokazał, że reforma Anny Zalewskiej nie przyniosła niczego dobrego i nie rozwiązała żadnego problemu, które rzekomo miała rozwiązać. Nie poprawiła sytuacji w szkole, a wręcz przeciwnie – sytuacja w wielu wypadkach uległa pogorszeniu – ocenił Sławomir Broniarz. – Raport potwierdził, że w szkołach brakuje nauczycieli, że wpływa to na pogorszenie oferty edukacyjnej – dodał.
W badaniu kwestionariuszowym NIK niemal połowa dyrektorów zasygnalizowała poważne kłopoty ze znalezieniem nauczycieli do pracy w swojej placówce. – Działania ministra Czarnka w żadnej mierze nawet nie próbują problemów kadrowych dotknąć, nie mówiąc o rozwiązaniu. ZNP oczekuje więc podjęcia prac legislacyjnych nad zmianą ustawy o świadczeniach kompensacyjnych w tym kierunku, by nauczyciele przebywający na kompensówkach mogli realizować zadania związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela – dodał.
(…)
PS
Więcej – GN nr 36 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 36/2021:
- Pełnym głosem. Nikt nic nie wie
 - Felieton. Kto (nie) potrzebuje integracji
 - Pierwszy dzwonek za nami. Wróciliśmy do szkoły. Na jak długo?
 - Przemęczeni nauczyciele finansują działalność szkół. Szokujący raport NIK o pracy w oświacie
 - Raport NIK podważył pomysły MEiN na zmiany w Karcie Nauczyciela
 - Nie chcesz szkoły partyjnej? Włącz się do akcji Wolna Szkoła
 - Czekamy na uczniów z Afganistanu. Będziemy potrzebowali wsparcia wielu organizacji i osób
 - ZNP: W budżecie państwa na 2022 r. brakuje pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli.
 - Felieton. Poszukiwana, poszukiwany
 - Dodatek motywacyjny. Władze miasta uległy, ale to nie koniec naszych akcji
 - Co się dzieje z projektem „Edukacja dla wszystkich”?
 - Odpowiedzi MEiN na nasze pytania wcale nas nie uspokoiły, wręcz przeciwnie
 - Start konkursu CanSat 2022 – zgłoś zespół uczniowski!
 - Gry zespołowe nie są o wiele bardziej kontaktowe niż wspólna zupa w stołówce
 - Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (19). R – Rozkładanie w czasie uczenia się
 - Awans zawodowy. Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie
 - Sytuacja dzieci z cukrzycą w szkole i oczekiwania ich rodziców – co wynika z badań ankietowych?
 - Casus. Sposób zatrudnienia osób wchodzących do zawodu
 - Pytania do eksperta. Pracownicy chronieni przed zwolnieniem