W projekcie budżetu na 2022 r. kwota bazowa dla nauczycieli pozostała na poziomie z 2020 i 2021 r. Co oznacza, że rząd nie przewiduje podwyżek pensji. Dlatego ZNP negatywnie zaopiniował tę część projektu
W ostatnich dniach sierpnia br. nauczyciele usłyszeli ze strony kierownictwa MEiN wiele obietnic pod swoim adresem. – Dzisiaj, kiedy rynek pracy jest rynkiem pracownika, a nie pracodawcy, czynnik finansowy ma olbrzymie znaczenie. Dlatego planujemy bardzo duże podwyżki dla nauczycieli, o których już dyskutujemy z przedstawicielami tych związków, które chcą z nami rozmawiać. Proponujemy podwyżki w ramach większej reformy warunków pracy i płacy nauczycieli, ich statusu prawnego, społecznego i materialnego – zapowiedział w rozmowie z Onet.pl minister edukacji Przemysław Czarnek.
Niestety, obietnice Przemysława Czarnka mają się nijak do decyzji, jakie podejmuje rząd, w którym minister edukacji zasiada. W projekcie budżetu państwa na 2022 r. nie ma bowiem śladu po podwyżkach.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – tylko w Głosie (nr 36, e-wydanie )
Pozostałe artykuły w numerze 36/2021:
- Pełnym głosem. Nikt nic nie wie
- Felieton. Kto (nie) potrzebuje integracji
- Pierwszy dzwonek za nami. Wróciliśmy do szkoły. Na jak długo?
- Przemęczeni nauczyciele finansują działalność szkół. Szokujący raport NIK o pracy w oświacie
- Raport NIK podważył pomysły MEiN na zmiany w Karcie Nauczyciela
- NIK potwierdziła, że w szkołach brakuje nauczycieli i wpływa to na pogorszenie oferty edukacyjnej
- Nie chcesz szkoły partyjnej? Włącz się do akcji Wolna Szkoła
- Czekamy na uczniów z Afganistanu. Będziemy potrzebowali wsparcia wielu organizacji i osób
- Felieton. Poszukiwana, poszukiwany
- Dodatek motywacyjny. Władze miasta uległy, ale to nie koniec naszych akcji
- Co się dzieje z projektem „Edukacja dla wszystkich”?
- Odpowiedzi MEiN na nasze pytania wcale nas nie uspokoiły, wręcz przeciwnie
- Start konkursu CanSat 2022 – zgłoś zespół uczniowski!
- Gry zespołowe nie są o wiele bardziej kontaktowe niż wspólna zupa w stołówce
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (19). R – Rozkładanie w czasie uczenia się
- Awans zawodowy. Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie
- Sytuacja dzieci z cukrzycą w szkole i oczekiwania ich rodziców – co wynika z badań ankietowych?
- Casus. Sposób zatrudnienia osób wchodzących do zawodu
- Pytania do eksperta. Pracownicy chronieni przed zwolnieniem