Z dr. Adamem Królem, nauczycielem fizyki w trzech szkołach w Łodzi, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Dzień dobry… Halo, nie słyszę Pana…
– Ustawię się… w innym miejscu… I?….
Teraz lepiej. Wreszcie się słyszymy. Jak samopoczucie?
– Trudno to nawet określić. Początkowo, podobnie jak wielu Polaków, nie zdawałem sobie w pełni sprawy z zagrożenia. Obecnie o wiele bardziej przejmuję się rodziną, rodzicami. Szkołą i sprawami zawodowymi też, bo nie wiem, jakie to będzie miało przełożenie na przyszłość. Obawiam się, że wiele może się zmienić w kwestiach związanych z zatrudnieniem. Na razie usiłuję zdalnie uczyć.
Zdalne nauczanie to wyzwanie. W pierwszych dniach obowiązywania rozporządzenia obligującego nauczycieli do organizowania zdalnego nauczania w niektórych regionach kraju pojawiły się problemy techniczne. Jak Pan ocenia możliwości tego rozwiązania?
– Zdalne nauczanie to fikcja, choćby ze względu na brak kontaktu bezpośredniego z uczniami. Nie ma możliwości wytłumaczenia uczniom nowych zagadnień z fizyki. Nowe tematy są dość trudne w przypadku mojego przedmiotu, na co dzień w szkole pojawiają się kłopoty z ich zrozumieniem przez uczniów, a co dopiero zdalnie, kiedy nie mają kontaktu online z nauczycielem.
(…)
Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę!
- Felieton: Nauczanie telepatyczne
- Nauczyciele i uczniowie ruszyli do zdalnej pracy. MEN zawiodło na całej linii
- Rada pedagogiczna obradująca w sieci? To już możliwe
- CKE nie rezygnuje z próbnych egzaminów. Arkusze do ściągnięcia z internetu
- Poradnik MEN: Niech uczniowie wezmą odpowiedzialność za swoją naukę
- Koronawirus za oceanem. Lekcji jest mniej, ale to wcale nas nie cieszy, raczej przeraża
- Członkowie ZNP w Krakowie przekażą część składek na walkę z koronawirusem. „Dla nas to duże pieniądze”
- Człowieku, gdybyś wiedział
- Nastroje Polaków w związku z pandemią: jest niepokój, ale młodzi częściej bagatelizują zalecenia
- Jak Związek starał się pomagać nauczycielom w czasie pandemii hiszpanki
- Inspir@cje wczesnoszkolne 2020. Edukacja w epoce „Homo tabletis”
- Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży
- Koronalekcje w szkole zawodowej: pierwszoklasiści uszyją poduszki do przytulania
- Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli
- Umówiłem się z uczniami, że po powrocie do szkoły przedyskutujemy to, co teraz staramy się robić wirtualnie
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? W dobie pandemii i izolacji
- Nauczyciele prowadzący pracownie Code for Green bezboleśnie przeszli do pracy online w związku z koronawirusem
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (7)
- Drodzy rodzice, wykorzystajcie ten czas. Nie wspierajcie się jedynie internetem