Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli


Sytuacja związana z pandemią koronawirusa dotyka i martwi nas wszystkich coraz bardziej. W sposób dość nieprzewidywalny zmienia się nasza rzeczywistość i nie wiemy, jak to wpłynie na losy Polski i świata

Rzeczywistość szkolna w Polsce jest wywrócona do góry nogami. Zdalne nauczanie, mimo że w teorii nie powinno być nieprzyjemne, ponieważ przecież pracujemy z własnego domu, w praktyce powoduje, że poruszamy się po nieznanym nam obszarze i idziemy po omacku.

Na nas, nauczycieli, spadła odpowiedzialność za kształcenie uczniów na odległość i niestety, mimo naszych najlepszych starań, prawdopodobnie nie wszyscy będą z tego zadowoleni, ponieważ brakuje nam doświadczenia w tej materii. Mówi się dużo o tym, jak bardzo jesteśmy przygotowani, a tak naprawdę wszyscy wiemy, że jest to sytuacja bezprecedensowa w dziejach polskiego szkolnictwa, ponieważ ćwiczeń symulacyjnych przygotowujących nas i uczniów do takiej sytuacji nigdy nie było.

(…)



Anna Parker – nauczycielka języka angielskiego z 10-letnim stażem pracy w małej, wiejskiej szkole

Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020: