Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży


Z prof. Piotrem Długoszem, wicedyrektorem Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak

Jakie zjawiska społeczne rodzi nowa sytuacja, w której się znaleźliśmy?

– Z perspektywy młodzieży ta nowa sytuacja jest jeszcze postrzegana jak długa przerwa, ale ograniczenia związanie z wychodzeniem z domu, brakiem normalnego dostępu do szkoły, wspólne przebywanie z rodziną w domu, mogą rodzić wiele stresów i lęków. Wkrótce pojawią się pytania o przyszłość.

Robicie ankietę „Krakowska młodzież w warunkach zagrożenia pandemią koronawirusa”. Co Was do tego skłoniło?

– Wprowadzone ograniczenia w nauce, pracy, wypoczynku, służbie zdrowia czy transporcie tworzą nowe warunki, w których przychodzi nam funkcjonować. W związku z tym, że jest to bezprecedensowa sytuacja utraty bezpieczeństwa społecznego, w której dochodzi do zmiany w życiu codziennym, zawodowym i społecznym, postanowiliśmy bliżej się przyjrzeć społecznym konsekwencjom tego fenomenu. Interesuje nas, jak młodzież znosi tę sytuację.

(…)



Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020: