Z Zofią Kierner, uczennicą mieszkającą w Bostonie i założycielką fundacji Girls Future Ready, rozmawia Piotr Skura
Jak wygląda życie w Bostonie po wybuchu epidemii?
– Zacznę od tego, że Stany Zjednoczone są ogromnym krajem i wszelkie generalizacje ocen czy wniosków są trudne i często nieuprawnione. Każdy stan ma dużą autonomię, inną strukturę demograficzną, wiele odrębnych praw, w tym dotyczących systemu edukacji. W Bostonie wprowadzono „shut down”, czyli m.in. zamknięto restauracje, kina, większość sklepów. Ulice raczej opustoszały. Proszę pamiętać, że Boston i sąsiadujące Cambridge to miasta uniwersyteckie, znajduje się tu prawie 100 różnych uczelni wyższych. Już dwa tygodnie temu zdecydowano o zamknięciu wszystkich campusów, z miasta wyjechały do domów setki tysięcy studentów. Miasto w dużej mierze jest puste.
Jak Amerykanie przyjęli ograniczenia wprowadzone przez władze w Waszyngtonie i władze stanowe? Stosują się do nich czy wręcz przeciwnie?
– Myślę, że Amerykanie podchodzą do problemu dokładnie tak jak inne narody, nie widzę tu dużej różnicy. „Wróg” jest jednak niewidoczny, początkowo więc bagatelizowano problem. Obrazki tłumów ludzi na plażach w Miami czy w Kalifornii są, niestety, prawdziwe.
(…)
Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę!
- Felieton: Nauczanie telepatyczne
- Nauczyciele i uczniowie ruszyli do zdalnej pracy. MEN zawiodło na całej linii
- Rada pedagogiczna obradująca w sieci? To już możliwe
- CKE nie rezygnuje z próbnych egzaminów. Arkusze do ściągnięcia z internetu
- Poradnik MEN: Niech uczniowie wezmą odpowiedzialność za swoją naukę
- Fizyk uczący zdalnie: zakładam, że będę wystawiał same piątki
- Członkowie ZNP w Krakowie przekażą część składek na walkę z koronawirusem. „Dla nas to duże pieniądze”
- Człowieku, gdybyś wiedział
- Nastroje Polaków w związku z pandemią: jest niepokój, ale młodzi częściej bagatelizują zalecenia
- Jak Związek starał się pomagać nauczycielom w czasie pandemii hiszpanki
- Inspir@cje wczesnoszkolne 2020. Edukacja w epoce „Homo tabletis”
- Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży
- Koronalekcje w szkole zawodowej: pierwszoklasiści uszyją poduszki do przytulania
- Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli
- Umówiłem się z uczniami, że po powrocie do szkoły przedyskutujemy to, co teraz staramy się robić wirtualnie
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? W dobie pandemii i izolacji
- Nauczyciele prowadzący pracownie Code for Green bezboleśnie przeszli do pracy online w związku z koronawirusem
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (7)
- Drodzy rodzice, wykorzystajcie ten czas. Nie wspierajcie się jedynie internetem