Droga prowadząca do awansowej mety bywa drogą przez mękę. Najczęściej jest to jednak pokuta za awansowe grzechy. By tę drogę ułatwić, przedstawiam najczęściej popełniane przez nauczycieli błędy
Dziś zwracam się do wszystkich nauczycieli kroczących awansowym szlakiem, zarówno tych, którzy kontynuują staż rozpoczęty przed 1 września 2018 r., jak i do tych, którzy awansowe zmagania rozpoczęli we wrześniu 2018 r. lub 2019
r. Jesteśmy wszyscy w bardzo trudnej sytuacji. Wiele zadań, które znalazły się w planach rozwoju, nie zostanie zrealizowanych w związku z epidemią oraz zamknięciem szkół i placówek oświatowych. Są to jednak przyczyny obiektywne, które uwzględnimy w sprawozdaniu. Mam nadzieję, że staże nie zostaną przedłużone, przecież wszyscy pracujemy.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej, ekspert z listy MEN
Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę!
- Felieton: Nauczanie telepatyczne
- Nauczyciele i uczniowie ruszyli do zdalnej pracy. MEN zawiodło na całej linii
- Rada pedagogiczna obradująca w sieci? To już możliwe
- CKE nie rezygnuje z próbnych egzaminów. Arkusze do ściągnięcia z internetu
- Poradnik MEN: Niech uczniowie wezmą odpowiedzialność za swoją naukę
- Fizyk uczący zdalnie: zakładam, że będę wystawiał same piątki
- Koronawirus za oceanem. Lekcji jest mniej, ale to wcale nas nie cieszy, raczej przeraża
- Członkowie ZNP w Krakowie przekażą część składek na walkę z koronawirusem. „Dla nas to duże pieniądze”
- Człowieku, gdybyś wiedział
- Nastroje Polaków w związku z pandemią: jest niepokój, ale młodzi częściej bagatelizują zalecenia
- Jak Związek starał się pomagać nauczycielom w czasie pandemii hiszpanki
- Inspir@cje wczesnoszkolne 2020. Edukacja w epoce „Homo tabletis”
- Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży
- Koronalekcje w szkole zawodowej: pierwszoklasiści uszyją poduszki do przytulania
- Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli
- Umówiłem się z uczniami, że po powrocie do szkoły przedyskutujemy to, co teraz staramy się robić wirtualnie
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? W dobie pandemii i izolacji
- Nauczyciele prowadzący pracownie Code for Green bezboleśnie przeszli do pracy online w związku z koronawirusem
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (7)
- Drodzy rodzice, wykorzystajcie ten czas. Nie wspierajcie się jedynie internetem