Zgodnie z zasadami feng shui wstałem o świcie, pospacerowałem po balkonie (krok w przód, krok w tył, krok w przód itd. – taki mam balkon), wiatr owiał mi skronie, kropla deszczu spadła na czubek głowy. Czysta przyjemność. Gdyby latały motyle, usłyszałbym je. Sąsiadka wyszła zapalić papierosa, więc wycofałem się do mieszkania. Trzeba się chronić przed wiadomo czym.
Przygotowany przez wiatr i wodę do nowego dnia, postanowiłem odczepić się od siebie (mówi się to bardziej dosadnie, ale mogłoby nie przejść w Głosie Nauczycielskim: liczę zatem na domyślność Czytelników). Żeby przetrwać w trudnych czasach, nie wolno przyczepiać się do samego siebie (proszę czytać mocniej). Wystarczy, że czepiają się mnie na okrągło inni. Sam nie będę. Ułożyłem się więc na dywanie w koło, potem zrobiłem przy pomocy obydwu rąk znak kwadratu, nogami to samo. Następnie koło wpisałem w kwadrat, sztuka niezmiernie trudna, a wszystko po to, aby nie czuć w sobie żadnej skazy. Wstrzymałem oddech, przełknąłem ślinę – oto kroczę ku doskonałości. Jutro wykonam to jeszcze lepiej.
(…)
Dariusz Chętkowski
Więcej – tylko w GN nr 14-15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę!
- Nauczyciele i uczniowie ruszyli do zdalnej pracy. MEN zawiodło na całej linii
- Rada pedagogiczna obradująca w sieci? To już możliwe
- CKE nie rezygnuje z próbnych egzaminów. Arkusze do ściągnięcia z internetu
- Poradnik MEN: Niech uczniowie wezmą odpowiedzialność za swoją naukę
- Fizyk uczący zdalnie: zakładam, że będę wystawiał same piątki
- Koronawirus za oceanem. Lekcji jest mniej, ale to wcale nas nie cieszy, raczej przeraża
- Członkowie ZNP w Krakowie przekażą część składek na walkę z koronawirusem. „Dla nas to duże pieniądze”
- Człowieku, gdybyś wiedział
- Nastroje Polaków w związku z pandemią: jest niepokój, ale młodzi częściej bagatelizują zalecenia
- Jak Związek starał się pomagać nauczycielom w czasie pandemii hiszpanki
- Inspir@cje wczesnoszkolne 2020. Edukacja w epoce „Homo tabletis”
- Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży
- Koronalekcje w szkole zawodowej: pierwszoklasiści uszyją poduszki do przytulania
- Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli
- Umówiłem się z uczniami, że po powrocie do szkoły przedyskutujemy to, co teraz staramy się robić wirtualnie
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? W dobie pandemii i izolacji
- Nauczyciele prowadzący pracownie Code for Green bezboleśnie przeszli do pracy online w związku z koronawirusem
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (7)
- Drodzy rodzice, wykorzystajcie ten czas. Nie wspierajcie się jedynie internetem