Część II. Zwracam się do nauczycieli, którzy wkrótce zakończą staż na kolejny stopień awansu zawodowego i złożą sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. Czas przystąpić do pracy, by nie przekroczyć terminu
Pamiętajmy, że zgodnie z przepisami na złożenie sprawozdania mamy siedem dni od zakończenia stażu! Przykładowe fragmenty sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego przedstawiłam w części I artykułu*. Zainteresowanych odsyłam do poprzedniego wydania Głosu Nauczycielskiego.
Część I artykułu kończyła się informacją, że w ciągu 21 dni od złożenia sprawozdania (należy to zrobić w ciągu siedmiu dni od daty zakończenia stażu) dyrektor ustali ocenę pracy.
W tym miejscu przypominam jeszcze, że na złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego również wyznaczono czas:
>> nauczyciele stażyści i kontraktowi składają wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego w roku (kalendarzowym) uzyskania co najmniej dobrej oceny pracy;
>> nauczyciele mianowani składają wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego w ciągu trzech lat od dnia uzyskania co najmniej dobrej oceny pracy.
Ważne!
Jeśli wniosek nie zostanie złożony w obowiązującym czasie, nauczyciel musi odbyć staż w całości od początku.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Więcej – tylko w Głosie (nr 18-19, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 18-19/2019:
- Pełnym głosem. POWER! Silni, bo zjednoczeni
- Felieton. Odpowiedzialność zbiorowa
- Strajk zawieszony, ale protest trwa
- Sławomir Broniarz: Strajk zawieszony, protest trwa. My, nauczyciele, mamy pomysł na szkołę
- Tysiące ludzi przed MEN: pedagodzy, rodzice, protestujący i popierający protest
- Jak nie dać pieniędzy oświacie? Kluczowe pytanie rządu przy tzw. okrągłym stole
- Rozmowa. Musi powstać raport o edukacji
- Felieton. Wolna chata
- Nieznani sprawcy próbowali sparaliżować maturę
- Pieniądze to nie wszystko? Szwedzka szkoła w obliczu poważnego kryzysu – część I
- Nauczyciele Roku piszą do premiera: natychmiastowa dymisja Anny Zalewskiej!
- Prof. Rafał Matyja: Nauczyciel nie może być tubą ministra
- Rozmowa. Wiem, co moi uczniowie czytają, co oglądają, wiem, kiedy są zmartwieni, a kiedy zakochani…
- Prawnik w szkole. Zdrowie ucznia pod nadzorem
- Dialog motywujący w szkole – wprowadzenie
- ABC efektywnej nauki. Jak rozwijać wytrwałość i co zrobić, by pomóc mniej wytrwałym? (część XIII – ostatnia)
- Psychoterapia w szkole
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
- Nadesłane do Głosu. Dzięki strajkowi nauczycieli Polacy zrozumieli, że edukacja to ważna sprawa
- Praca z dziećmi z ryzykiem dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej