Dialog motywujący w szkole – wprowadzenie


Wspieraj motywację Zasady dialogu motywującego z powodzeniem można zastosować w pracy z uczennicami i uczniami. Nie tylko z tymi doświadczającymi trudności, ale także w codziennych rozmowach z udziałem całej klasy

Dialog motywujący (DM) to nowoczesna metoda odnajdywania i wspierania motywacji do zmiany. Twórcy tej metody prof. William Miller i prof. Stephen Rollnick zalecali ją w pierwszej kolejności w pracy z osobami zmagającymi się z uzależnieniami. W stosunkowo krótkim czasie okazało się jednak, że DM można, a nawet należy, stosować także w pracy z osobami doświadczającymi innych trudności, np. zaburzeń lękowych i depresyjnych.

Jak to wszystko ma się do szkoły? Otóż DM może bardzo pomóc np. w zmotywowaniu dzieci i młodzieży do podejmowania większych czy też regularnych wysiłków na rzecz poprawy efektów uczenia się, poprawy zachowania czy rozwijania kompetencji osobistych, a także do podtrzymania w nich tej motywacji (a więc – zwiększenia ich wytrwałości).



(…)

 

 

 

Magdalena Goetz

Psycholożka

 

Cały tekst – GN nr 18-19 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 18-19/2019: