Nowocześnie już było Same podwyżki nie spowodują, że korepetycje przestaną być potrzebne, a na lekcjach pokażą się ciekawe eksperymenty – ogłosił premier Mateusz Morawiecki podczas tzw. edukacyjnego okrągłego stołu
Tym jednym zdaniem można podsumować cel, jaki chciał osiągnąć rząd, zwołując na Stadionie Narodowym w Warszawie „okrągły stół” – tym celem jest uzasadnienie niskich nakładów na edukację i braku chęci do przyznania nauczycielom godziwych podwyżek wynagrodzeń.
Na stadionie oprócz premiera pojawili się w piątek 26 kwietnia br. wicepremierzy: Beata Szydło, Jarosław Gowin, minister edukacji Anna Zalewska, minister przedsiębiorczości Jadwiga Emilewicz, Paweł Mucha z Kancelarii Prezydenta oraz kilkoro wiceministrów. Dobór gości nie zaskoczył. Przy „okrągłym stole” (w rzeczywistości – prostokątnym) znalazło się miejsce dla rzecznika praw dziecka Mikołaja Pawlaka (do niedawna urzędnika resortu sprawiedliwości), ale
zabrakło miejsca dla rzecznika praw obywatelskich
Adama Bodnara. Zaproszenia nie dostała też Unia Metropolii Polskich zrzeszająca samorządowców z największych miast, a Związek Miast Polskich został zaproszony na dzień przed imprezą, a i to tylko dlatego, że wcześniej głośno się o to upomniał. Organizatorzy nie mieli za to problemu z posadzeniem przy nim np. Janusza Korwin-Mikkego.
(…)
Piotr Skura
Więcej – tylko w Głosie (nr 18-19, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 18-19/2019:
- Pełnym głosem. POWER! Silni, bo zjednoczeni
- Felieton. Odpowiedzialność zbiorowa
- Strajk zawieszony, ale protest trwa
- Sławomir Broniarz: Strajk zawieszony, protest trwa. My, nauczyciele, mamy pomysł na szkołę
- Tysiące ludzi przed MEN: pedagodzy, rodzice, protestujący i popierający protest
- Rozmowa. Musi powstać raport o edukacji
- Felieton. Wolna chata
- Nieznani sprawcy próbowali sparaliżować maturę
- Pieniądze to nie wszystko? Szwedzka szkoła w obliczu poważnego kryzysu – część I
- Nauczyciele Roku piszą do premiera: natychmiastowa dymisja Anny Zalewskiej!
- Prof. Rafał Matyja: Nauczyciel nie może być tubą ministra
- Rozmowa. Wiem, co moi uczniowie czytają, co oglądają, wiem, kiedy są zmartwieni, a kiedy zakochani…
- Prawnik w szkole. Zdrowie ucznia pod nadzorem
- Dialog motywujący w szkole – wprowadzenie
- ABC efektywnej nauki. Jak rozwijać wytrwałość i co zrobić, by pomóc mniej wytrwałym? (część XIII – ostatnia)
- Psychoterapia w szkole
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
- Nadesłane do Głosu. Dzięki strajkowi nauczycieli Polacy zrozumieli, że edukacja to ważna sprawa
- Praca z dziećmi z ryzykiem dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej
- Awans zawodowy. Piszemy sprawozdanie