Murem za nauczycielami Postulat 30-proc. podwyżki jest aktualny. To istota naszego protestu pracowniczego i od tego nie odstąpimy – zapewnił prezes ZNP Sławomir Broniarz podczas manifestacji przed siedzibą MEN (23 kwietnia br.)
Hasła „Chcemy godnie zarabiać”, emblematy szkół i przedszkoli, flagi związkowe, transparenty „Godność”, strajkowe wykrzykniki… Tysiące protestujących pracowników oświaty przybyło 23 kwietnia br. przed siedzibę MEN na pikietę Związku Nauczycielstwa Polskiego. Byli także rodzice uczniów oraz mieszkańcy stolicy popierający postulaty strajkowe nauczycieli.
Na Szucha przed siedzibą MEN tłoczono było już przed godz. 11, o której miała się rozpocząć pikieta. W tłumie widać było plansze z nazwami szkół i placówek oświatowych, flagi ZNP oraz pojedyncze „Solidarności”, banery z nazwami ogniw związkowych z całej Polski. Do Warszawy przyjechali m.in. nauczyciele ze Śląska, z Małopolski, woj. kujawsko-pomorskiego, z Lubelszczyzny, Mazowsza i innych regionów kraju. Tłum gęstniał jeszcze po godz. 11. Kiedy pikieta już się rozpoczęła, do jej uczestników dołączały kolejne grupy protestujących…
(…)
Piotr Skura
Więcej – tylko w Głosie (nr 18-19, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 18-19/2019:
- Pełnym głosem. POWER! Silni, bo zjednoczeni
- Felieton. Odpowiedzialność zbiorowa
- Strajk zawieszony, ale protest trwa
- Sławomir Broniarz: Strajk zawieszony, protest trwa. My, nauczyciele, mamy pomysł na szkołę
- Jak nie dać pieniędzy oświacie? Kluczowe pytanie rządu przy tzw. okrągłym stole
- Rozmowa. Musi powstać raport o edukacji
- Felieton. Wolna chata
- Nieznani sprawcy próbowali sparaliżować maturę
- Pieniądze to nie wszystko? Szwedzka szkoła w obliczu poważnego kryzysu – część I
- Nauczyciele Roku piszą do premiera: natychmiastowa dymisja Anny Zalewskiej!
- Prof. Rafał Matyja: Nauczyciel nie może być tubą ministra
- Rozmowa. Wiem, co moi uczniowie czytają, co oglądają, wiem, kiedy są zmartwieni, a kiedy zakochani…
- Prawnik w szkole. Zdrowie ucznia pod nadzorem
- Dialog motywujący w szkole – wprowadzenie
- ABC efektywnej nauki. Jak rozwijać wytrwałość i co zrobić, by pomóc mniej wytrwałym? (część XIII – ostatnia)
- Psychoterapia w szkole
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
- Nadesłane do Głosu. Dzięki strajkowi nauczycieli Polacy zrozumieli, że edukacja to ważna sprawa
- Praca z dziećmi z ryzykiem dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej
- Awans zawodowy. Piszemy sprawozdanie