“Pozytywna uwaga” – jak to działa w Toruniu?


Dać dziecku siłę do działania i pokonywania codziennych trudności to wielka sztuka. A wyposażyć je w poczucie własnej wartości - jeszcze większa. Toruńscy nauczyciele starają się to robić i o to samo apelują do rodziców

Od kilku tygodni w szkołach całego kraju trwa akcja „Pozytywna uwaga”. Przyłączyło się do niej już niemal pół tysiąca placówek różnych typów. Są wśród nich również te z Torunia oraz bliższych i dalszych okolic. Idea jest bardzo prosta – chodzi o to, by chwalić uczniów nawet za drobne rzeczy, dostrzegać ich talenty, doceniać małe gesty. To wszystko ma budować wyższą samoocenę, dodawać skrzydeł przepracowanym dzieciakom.

– Pozytywne wzmocnienia stosowane na dłuższą metę mogą wpłynąć na zmianę zachowania dziecka, które sprawia w szkole problemy. Ono poczuje się mocniejsze, lepsze i będzie chciało być tak właśnie postrzegane – mówi Marzena Ciesielska, pedagog w Szkole Podstawowej nr 16, która za jej sprawą przystąpiła do akcji. – Dostrzeganie drobiazgów, małych uprzejmości może na stałe poprawić relacje między dziećmi w klasie. Wiadomo, że te bywają różne.

(…)



Justyna Wojciechowska-Narloch

Więcej – tylko w GN nr 48 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 48/2019:
Opis całego numeru: Nr 48/27 listopada 2019
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: