Jak dobrze wykorzystać czas spędzony w domu, by nie stał się po prostu dodatkowymi feriami czy raczej – jak szybko nazwały je nastolatki – #koronaferiami? Jak podtrzymać kontakt nauczycieli z uczniami?
Koronawirus spowodował, że w wielu sprawach zostaliśmy zmuszeni do niestandardowych działań. Dziś wszyscy staramy się zachowywać tak, by minimalizować ryzyko infekcji i dalszego rozprzestrzeniania epidemii w swoim otoczeniu, bo wszystkim nam zależy na możliwie szybkim powrocie do normalności. Zanim to jednak nastąpi, warto skorzystać z narzędzi, które już teraz umożliwiają naszym dzieciom codzienną naukę bez wychodzenia z domu.
Kluczem do szybkiego powrotu do normalności staje się powszechny udział w akcji #zostanwdomu. Ten apel dotyczy m.in. wszystkich uczniów i studentów, a także ich nauczycieli i wykładowców, bo szkoły i uczelnie zostały prewencyjnie zamknięte.
Jak dobrze wykorzystać czas spędzony w domu, by nie stał się po prostu dodatkowymi feriami czy raczej – jak szybko nazwały je nastolatki – #koronaferiami? Jak podtrzymać kontakt nauczycieli z uczniami, tłumaczyć nowe zagadnienia, sprawdzać, co uczniowie zrozumieli, a nad czym muszą jeszcze popracować?
Wystarczy dostęp do internetu i… odrobina otwartości
Większość z tych aktywności na linii uczeń-nauczyciel da się przenieść do wirtualnej rzeczywistości, korzystając z cyfrowych narzędzi do komunikacji i współpracy. Zazwyczaj wystarczy dostęp do internetu i… odrobina otwartości. Zarówno po stronie nauczycieli, uczniów, jak i rodziców. Ci ostatni muszą teraz pogodzić wykonywanie obowiązków zawodowych, niejednokrotnie także w zdalnej formule, z opieką nad dziećmi i nieoczekiwanym zaangażowaniem w domową edukację. I dlatego mogą – i powinni – odegrać kluczową rolę w skutecznym zachęcaniu do korzystania ze zdalnych form nauki.
(…)
Zdalna nauka – miniprzewodnik po dostępnych rozwiązaniach, opracowany dla Czytelników Głosu Nauczycielskiego przez Zespół Chmury Krajowej. Tytuł, lead i śródtytuły – od redakcji GN
Więcej – tylko w Głosie nr 13 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 13/2020:
- Felieton. Unieważniam wczorajszą decyzję
- Pełnym głosem. Najważniejszy egzamin
- Stan epidemii. Zajęcia stacjonarne w szkołach zawieszone do 10 kwietnia br.
- Jeszcze o wynagrodzeniu w czasie przestoju. Jakie wypłaty otrzymają nauczyciele?
- Chciałbym ponieść Zakon Feniksa w świat
- Jak szkoły mają uczyć w epoce koronawirusa? MEN opublikowało nowe przepisy
- Khan Academy to jedno z najlepszych narzędzi do nauki online, także w Polsce ma swoją markę
- E-nauka na północy Europy. Jak sobie radzą inne kraje?
- Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu, proponuję moim uczniom GRĘ
- Dyrektor na kwarantannie: żadna platforma edukacyjna nie zastąpi lekcji
- Nauka w erze koronawirusa: uwierzmy w rozsądek dzieci
- Kujawsko-Pomorska e-Szkoła – pierwszy taki projekt w kraju
- Koronawirus w natarciu: zbadamy nastroje Polaków
- Poradnik. W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Awans zawodowy. Przygotowanie do spotkania z komisją
- W trosce o ludzi pochodzących z migracji
- Casus. Przekształcanie i wypowiadanie umów pracowników administracyjnych szkół
- Kadry w oświacie. Praca w gospodarstwie a staż