Poradnik. W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?


Wciąż napływają do nas nowe informacje na temat zagrożeń związanych z pandemią COVID-19. Sytuacja zmienia się dynamicznie. Co jeszcze możemy zrobić, żeby lepiej radzić sobie z emocjami w tej sytuacji?

Najnowsze informacje i prognozy naukowców dotyczące dalszego rozwoju wypadków ukazują sytuację w innym świetle niż to, w jakim widzieliśmy ją jeszcze jakiś czas temu. Renomowany zespół naukowców z Imperial College London pod przewodnictwem Neila M. Fergusona opublikował wyniki specjalistycznej symulacji analizującej potencjalne kierunki rozwoju pandemii COVID-19. Szczegółowo o wynikach tej symulacji pisze m.in. Karol Jałochowski* na łamach „Polityki” (K. Jałochowski „Jak okiełznać wirusa? Co mówią modele matematyczne”, Polityka.pl, 18 marca 2020). To bardzo ciekawa lektura. Tutaj streśćmy tylko najistotniejsze wnioski:

1) Restrykcyjne stosowanie zasad higieny i bezpieczeństwa, w tym radykalne ograniczanie kontaktów z innymi i kwarantanna domowa, ma sens i jest najlepsze, co możemy zrobić – dzięki temu unikamy nagłego wzrostu zachorowań (ich wielka liczba powoduje, że trudno udzielić pomocy medycznej wszystkim potrzebującym). Dzięki przestrzeganiu zaleceń mamy szanse uniknąć tego scenariusza, a przynajmniej istotnie minimalizować jego rozmiary.



(…)

 

Magdalena Goetz

Psycholożka

 

Więcej – GN nr 13 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 13/2020:
Opis całego numeru: Nr 13/25 marca 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: