Wciąż napływają do nas nowe informacje na temat zagrożeń związanych z pandemią COVID-19. Sytuacja zmienia się dynamicznie. Co jeszcze możemy zrobić, żeby lepiej radzić sobie z emocjami w tej sytuacji?
Najnowsze informacje i prognozy naukowców dotyczące dalszego rozwoju wypadków ukazują sytuację w innym świetle niż to, w jakim widzieliśmy ją jeszcze jakiś czas temu. Renomowany zespół naukowców z Imperial College London pod przewodnictwem Neila M. Fergusona opublikował wyniki specjalistycznej symulacji analizującej potencjalne kierunki rozwoju pandemii COVID-19. Szczegółowo o wynikach tej symulacji pisze m.in. Karol Jałochowski* na łamach „Polityki” (K. Jałochowski „Jak okiełznać wirusa? Co mówią modele matematyczne”, Polityka.pl, 18 marca 2020). To bardzo ciekawa lektura. Tutaj streśćmy tylko najistotniejsze wnioski:
1) Restrykcyjne stosowanie zasad higieny i bezpieczeństwa, w tym radykalne ograniczanie kontaktów z innymi i kwarantanna domowa, ma sens i jest najlepsze, co możemy zrobić – dzięki temu unikamy nagłego wzrostu zachorowań (ich wielka liczba powoduje, że trudno udzielić pomocy medycznej wszystkim potrzebującym). Dzięki przestrzeganiu zaleceń mamy szanse uniknąć tego scenariusza, a przynajmniej istotnie minimalizować jego rozmiary.
(…)
Magdalena Goetz
Psycholożka
Więcej – GN nr 13 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 13/2020:
- Felieton. Unieważniam wczorajszą decyzję
- Pełnym głosem. Najważniejszy egzamin
- Stan epidemii. Zajęcia stacjonarne w szkołach zawieszone do 10 kwietnia br.
- Jeszcze o wynagrodzeniu w czasie przestoju. Jakie wypłaty otrzymają nauczyciele?
- Chciałbym ponieść Zakon Feniksa w świat
- Jak szkoły mają uczyć w epoce koronawirusa? MEN opublikowało nowe przepisy
- Khan Academy to jedno z najlepszych narzędzi do nauki online, także w Polsce ma swoją markę
- E-nauka na północy Europy. Jak sobie radzą inne kraje?
- Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu, proponuję moim uczniom GRĘ
- Dyrektor na kwarantannie: żadna platforma edukacyjna nie zastąpi lekcji
- Nauka w erze koronawirusa: uwierzmy w rozsądek dzieci
- Kujawsko-Pomorska e-Szkoła – pierwszy taki projekt w kraju
- Zdalna nauka w czasach pandemii? Spróbujcie – to się da zrobić
- Koronawirus w natarciu: zbadamy nastroje Polaków
- Awans zawodowy. Przygotowanie do spotkania z komisją
- W trosce o ludzi pochodzących z migracji
- Casus. Przekształcanie i wypowiadanie umów pracowników administracyjnych szkół
- Kadry w oświacie. Praca w gospodarstwie a staż