Zdalna nauka w czasach pandemii? Spróbujcie – to się da zrobić


Jak dobrze wykorzystać czas spędzony w domu, by nie stał się po prostu dodatkowymi feriami czy raczej – jak szybko nazwały je nastolatki – #koronaferiami? Jak podtrzymać kontakt nauczycieli z uczniami?

Koronawirus spowodował, że w wielu sprawach zostaliśmy zmuszeni do niestandardowych działań. Dziś wszyscy staramy się zachowywać tak, by minimalizować ryzyko infekcji i dalszego rozprzestrzeniania epidemii w swoim otoczeniu, bo wszystkim nam zależy na możliwie szybkim powrocie do normalności. Zanim to jednak nastąpi, warto skorzystać z narzędzi, które już teraz umożliwiają naszym dzieciom codzienną naukę bez wychodzenia z domu.

Kluczem do szybkiego powrotu do normalności staje się powszechny udział w akcji #zostanwdomu. Ten apel dotyczy m.in. wszystkich uczniów i studentów, a także ich nauczycieli i wykładowców, bo szkoły i uczelnie zostały prewencyjnie zamknięte.

Jak dobrze wykorzystać czas spędzony w domu, by nie stał się po prostu dodatkowymi feriami czy raczej – jak szybko nazwały je nastolatki – #koronaferiami? Jak podtrzymać kontakt nauczycieli z uczniami, tłumaczyć nowe zagadnienia, sprawdzać, co uczniowie zrozumieli, a nad czym muszą jeszcze popracować?

 

Wystarczy dostęp do internetu i… odrobina otwartości

Większość z tych aktywności na linii uczeń-nauczyciel da się przenieść do wirtualnej rzeczywistości, korzystając z cyfrowych narzędzi do komunikacji i współpracy. Zazwyczaj wystarczy dostęp do internetu i… odrobina otwartości. Zarówno po stronie nauczycieli, uczniów, jak i rodziców. Ci ostatni muszą teraz pogodzić wykonywanie obowiązków zawodowych, niejednokrotnie także w zdalnej formule, z opieką nad dziećmi i nieoczekiwanym zaangażowaniem w domową edukację. I dlatego mogą – i powinni – odegrać kluczową rolę w skutecznym zachęcaniu do korzystania ze zdalnych form nauki.



(…)

 

Zdalna nauka – miniprzewodnik po dostępnych rozwiązaniach, opracowany dla Czytelników Głosu Nauczycielskiego przez Zespół Chmury Krajowej. Tytuł, lead i śródtytuły – od redakcji GN

 

Więcej – tylko w Głosie nr 13 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 13/2020:
Opis całego numeru: Nr 13/25 marca 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: