Nauczyciel zmieniający szkołę/placówkę nieferyjną na feryjną z dniem 1 września br. ma prawo w 2021 r. tylko do urlopu proporcjonalnego u dotychczasowego pracodawcy. Nie otrzyma urlopu w szkole feryjnej
Zmiana pracodawcy (szkoły) zawsze wiąże się z rozliczaniem urlopu wypoczynkowego. Najwięcej problemów mają nauczyciele, przechodząc ze szkoły lub placówki nieferyjnej do feryjnej, gdyż odnoszą wrażenie, że tracą urlop za ostatni kwartał, zatrudniając się od 1 września.
Casus
„Od 1 września 2021 r. z przedszkola przechodzę za porozumieniem stron do szkoły podstawowej. Do końca czerwca wykorzystałam 10 dni urlopu. Wczoraj dostałam pismo, że powinnam do 31 sierpnia wykorzystać jeszcze 13 dni. Zastanawiam się, dlaczego nie 25 dni, skoro mam prawo do 35 dni i mogłam ten urlop wykorzystać do końca czerwca. I jeszcze jedno, dlaczego muszę wykorzystać tych 13 dni urlopu, skoro koleżanka będąca w podobnej sytuacji otrzymała ekwiwalent?
W nowej szkole dyrektor zaproponował mi 10/18 w klasach I-III i 11/22 w zerówce. Dowiedziałam się, że będę miała urlop tak jak w zerówce, czyli w placówce nieferyjnej, mimo że w szkole mam większą część etatu.
W przedszkolu kadrowa powiedziała mi, że w szkole będę miała prawo do urlopu za ostatni kwartał, czyli 4/12 z ośmiu tygodni. Dyrektor szkoły stwierdził natomiast, że urlop będę miała dopiero w ferie zimowe”.
(…)
Teresa Konarska
Cały tekst – GN nr 25-26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2021:
- Pełnym głosem. Ostatni dzwonek?
- Felieton. Czerwony jak cegła
- „Nie chcemy partyjnej szkoły!” Wspólny głos samorządowców, uczniów, rodziców, dyrektorów i nauczycieli
- MEiN chce podnieść pensum nawet o cztery godziny! ZNP domaga się poważnych rozmów
- Petycja samorządowców, nauczycieli, rodziców: Zamiast wracać do przeszłości, chcemy budować polską szkołę przyszłości!
- Dobrostan nauczyciela. Kto o niego zadba? System o nas zapomniał…
- To nauczyciele zorganizowali i udźwignęli zdalną edukację. Czy ktoś to doceni?
- Kolejny projekt resortu Czarnka: Zamiast ewaluacji – kontrola
- Mocne oświadczenia przeciwko zmianom w nadzorze pedagogicznym forsowanym przez Czarnka
- Raport Fundacji Orange. Nauczycielu, nie bądź dla siebie tak krytyczny!
- Felieton. Sposób na historię
- Trauma pocovidowa: będziemy z nią żyć dłużej, niż nam się wydaje
- Felieton. Propozycje nie do odrzucenia
- „Czarnek nie jest KUL”. Protesty przeciwko ideologizacji edukacji i nauki
- Plany MEiN. My mówimy, że potrzebujemy autonomii i wzmocnienia samorządów, a oni chcą nas dociskać
- Na wakacyjnych kursach wykłady prowadzili m.in.: Władysław Tatarkiewicz, Zenon Klemensiewicz, Marian Falski
- Nie można zniechęcać Polaków do szczepień, szczególnie teraz. Wakacje to przecież czas wyjazdów
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (8)
- O wyjątkowej współpracy między szkołami z Poznania i Mediolanu. Jak to się zaczęło?
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (12). N – normy i zasady w edukacji
- Nastolatkowie naprawdę mają potrzebę robienia „niezobowiązującego nic”. I nie jest to leniuchowanie
- Ciechocinek. Odsłonięcie tablicy poświęconej Wiesławie Wolfowej, nauczycielce, członkini ZNP od 1946 r.
- Awans zawodowy. Przygotuj się do rozmowy – podajemy przykłady pytań, których możesz się spodziewać!
- Pytania do eksperta. Odprawa dla księdza katechety