To nauczyciele zorganizowali i udźwignęli zdalną edukację. Czy ktoś to doceni?


W czasie zdalnej edukacji nauczyciele wykonali ogromną pracę, która pozwoliła uczniom zdobywać wiedzę mimo lockdownu. Pomagali rodzinom, sami się uczyli i praktycznie wymyślili szkołę na nowo

Do takich wniosków można dojść po lekturze raportu „Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021” Fundacji Orange. Zgadzają się z nimi doświadczeni nauczyciele oraz eksperci edukacyjni, którzy wzięli udział w debacie towarzyszącej prezentacji dokumentu (o samym raporcie piszemy na s. 10-11).

– Przyjaciół poznaje się w biedzie, mówi polskie przysłowie. My także aspirujemy do roli przyjaciół polskiej szkoły. Dlatego nie mogliśmy przejść obojętnie wokół bardzo trudnych doświadczeń, jakie sprowadziła na nas pandemia w tak bezprecedensowej skali – podkreślił Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange. To właśnie nauczyciele stali się „jedną z najbardziej poszkodowanych przez pandemię grup”. Zarówno ich, jak i uczniów oraz rodziców dotknął wielowymiarowy kryzys: społeczny, zdrowotny, ekonomiczny, zawodowy, a także dotyczący kondycji psychicznej.

Dlatego Fundacja jeszcze w ubiegłym roku postanowiła poznać potrzeby i oczekiwania nauczycieli, dylematy, lęki i trudności, z jakimi się mierzą.



(…)

 

Piotr Skura

 

Cały tekst – GN nr 25-26 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2021: