Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (12). N – normy i zasady w edukacji


Gdy myślimy o wprowadzaniu zasad postępowania, zapewne większości z nas może kojarzyć się to z wychowaniem. W tym odcinku skoncentruję się jednak na tym, jaką rolę normy społeczne odgrywają w procesie edukacji

W poprzednim odcinku zwróciłem uwagę, że modelowanie (uczenie się z naśladowania wzorów postępowania) kojarzone jest zwykle z procesem wychowania (patrz – „M – Modelowanie”, GN nr 24 z 16 czerwca br.). Starałem się pokazać, jaką może odgrywać rolę w wyrabianiu postaw wobec samego uczenia się, mierzenia się z problemami i wyzwaniami w toku nauki oraz kształtowaniu podejścia do popełnionych błędów.

Gdy myślimy o wprowadzaniu zasad postępowania, zapewne również większości z nas może kojarzyć się to z wychowaniem, przygotowaniem do życia we wspólnocie społecznej. W tym odcinku skoncentruję się jednak na tym, jaką rolę normy społeczne odgrywają w procesie edukacji.

 



(…)

 

Tomasz Garstka, psycholog

 

Cały tekst – GN nr 25-26 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 25-26/2021: