Miliony wydawane na fizyczne uaktywnienie uczniów nie przekładają się na wzrost zainteresowania sportem. Mniej dzieci i młodzieży podejmuje aktywność zgodnie z wytycznymi WHO, tj. minimum przez godzinę dziennie
Państwo przeznacza setki milionów złotych na programy i projekty sportowe. Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się, na co przeznaczane są te pieniądze i czy ich wydatkowanie przynosi zakładane skutki.
Liczby pokazują, że od 2016 r. przybywa młodych uczestników programów i zadań finansowanych przez ministra sportu. W 2018 r. wsparł on o 32,5 proc. więcej dzieci i młodzieży uprawiających jakiś rodzaj sportu niż dwa lata wcześniej. Byłoby nieźle, gdyby nie fakt, że w porównywalnym okresie środki na różne programy wzrosły aż o 97,3 proc.: z 96,7 mln zł w 2016 r. do prawie 181 mln zł wydanych w 2018 r. Jak stwierdza NIK, finansowanie okazało się nie w pełni efektywne, bowiem tylko w jednej trzeciej przełożyło się na wzrost liczby uczestników. Ogromne budżetowe pieniądze ulokowane w Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej i Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów były przeznaczane na organizację imprez, które przyciągały relatywnie niewielką liczbę młodzieży.
(…)
Halina Drachal
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2020:
- Komentarz: Rok na zdalnym
- Felieton: Praca domowa przed świętami
- Projekt Głosu i Fundacji Orange. Uczę innych – dbam o siebie
- Zanim nauczyciele dostaną szczepionkę, zostaną najpewniej przetestowani
- Związek walczy w Sejmie i Senacie o podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli
- MEN walczy bardziej z nauczycielami niż o nauczycieli
- W Sejmie o zdalnej edukacji. Kto odpowiada za problemy? MEN się nie poczuwa
- Chcemy wiedzieć, co pandemia zrobiła z naszym życiem
- Polscy uczniowie w badaniu TIMSS 2019. Co należy poprawić w kształceniu najmłodszych?
- Promocja. Dziedziczenie oszczędności z PPK i podział środków w przypadku rozwodu
- Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów
- Badanie: Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka
- Szczepionki. Ryzyko powikłań czy ryzyko ciężkiego przejścia COVID-19? Trzeba to rozważyć…
- Klimatolog: Kurtki puchowe nadal będą nam potrzebne
- 100 lat temu w Głosie. Wojna, szkolna bieda i niskie zarobki
- Felieton: Lolą po plecach
- Dyrektor przedszkola: Wiele procedur wypracowanych w czasie pandemii zachowamy na stałe
- Felieton. Boli mnie głowa
- Pomoc dla pacjentów chorych na COVID-19: Potrzebna jest woda i wielkie serce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (2)
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (24)
- Felieton. Ściągać też można uczciwie
- Naszym priorytetowym kierunkiem jest nauczanie języka i kultury polskiej nauczycieli szkół polskich
- Awans zawodowy. Kontraktowy przygotowuje się do egzaminu – krok po kroku. Jak zostać mianowanym?
- Nadesłane do Głosu. List OD Świętego Mikołaja