Odkąd przeszedłem na zdalne nauczanie, większość dnia spędzam z komputerem. Budzę się i już czeka, kładę się spać, on zasypia razem ze mną. Unosi się nade mną. Ale z daimoniona stał się demonem.
Od rana do popołudnia prowadzę lekcje online, potem sprawdzam prace uczniów, najczęściej proszę ich o zdjęcia, próbuję bowiem zachować pozory normalnej szkoły. Mogą przecież całe życie pisać na komputerze, ale potem przyjdzie egzamin i jeśli nie mają odpowiednich „papierów”, muszą cofnąć się w środek XX wieku i usiąść z długopisem albo piórem nad wielostronicowym egzaminem. To jeden z wielu absurdów współczesności. Jeśli nie wyćwiczą odpowiedniego tempa pisania, nie zdążą wykonać wszystkich zadań. Zależy mi na sukcesie moich uczniów, więc sczytuję zapisany przez nich maczek, przemierzam Classroom w tę i z powrotem, odwracam fotografię i zastanawiam się, w którym kręgu piekieł przygotowano miejsce dla uczniów, którzy przysyłają zdjęcia w orientacji poziomej.
(…)
Dariusz Żółtowski, nauczyciel języka polskiego
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2020:
- Komentarz: Rok na zdalnym
- Felieton: Praca domowa przed świętami
- Projekt Głosu i Fundacji Orange. Uczę innych – dbam o siebie
- Zanim nauczyciele dostaną szczepionkę, zostaną najpewniej przetestowani
- Związek walczy w Sejmie i Senacie o podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli
- MEN walczy bardziej z nauczycielami niż o nauczycieli
- W Sejmie o zdalnej edukacji. Kto odpowiada za problemy? MEN się nie poczuwa
- Chcemy wiedzieć, co pandemia zrobiła z naszym życiem
- Polscy uczniowie w badaniu TIMSS 2019. Co należy poprawić w kształceniu najmłodszych?
- Promocja. Dziedziczenie oszczędności z PPK i podział środków w przypadku rozwodu
- Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów
- Badanie: Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka
- Szczepionki. Ryzyko powikłań czy ryzyko ciężkiego przejścia COVID-19? Trzeba to rozważyć…
- Klimatolog: Kurtki puchowe nadal będą nam potrzebne
- 100 lat temu w Głosie. Wojna, szkolna bieda i niskie zarobki
- Felieton: Lolą po plecach
- Dyrektor przedszkola: Wiele procedur wypracowanych w czasie pandemii zachowamy na stałe
- Duże pieniądze, a jakie efekty? NIK o wydatkach państwa na programy i projekty sportowe
- Pomoc dla pacjentów chorych na COVID-19: Potrzebna jest woda i wielkie serce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (2)
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (24)
- Felieton. Ściągać też można uczciwie
- Naszym priorytetowym kierunkiem jest nauczanie języka i kultury polskiej nauczycieli szkół polskich
- Awans zawodowy. Kontraktowy przygotowuje się do egzaminu – krok po kroku. Jak zostać mianowanym?
- Nadesłane do Głosu. List OD Świętego Mikołaja