Dobre samopoczucie nauczycieli jest w edukacji kluczowe, niezależnie czy prowadzona jest zdalnie czy tradycyjnie. Warto, aby potrafili dbać o siebie, bo nauczyciel, który dobrze się czuje, chętniej rozwija swoje kompetencje oraz dba o rozwój kompetencji uczniów.
Pod koniec listopada zapytaliśmy nauczycieli o problemy, z jakimi się borykają, zwłaszcza w czasie zdalnej edukacji. W odpowiedziach najczęściej przewijały się problemy z motywowaniem uczniów oraz radzeniem sobie ze stresem i dbaniem o siebie.
Dlatego razem z Fundacją Orange, w ramach projektu „Lekcja: Enter”, podjęliśmy działania, których celem jest wsparcie nauczycieli w tych aspektach. W ramach wspólnej inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, w grudniu i styczniu na łamach Głosu Nauczycielskiego pojawi się cykl publikacji zakończony otwartym webinarium 27 stycznia 2021 r. transmitowanym na profilu facebookowym GN (www.facebook.com/GlosNauczycielski). Szczegóły dotyczące webinarium już wkrótce na naszych łamach, a także na www.glos.pl i www.lekcjaenter.pl.
Pierwsze teksty już w tym numerze – s.10-11
AW
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2020:
- Komentarz: Rok na zdalnym
- Felieton: Praca domowa przed świętami
- Zanim nauczyciele dostaną szczepionkę, zostaną najpewniej przetestowani
- Związek walczy w Sejmie i Senacie o podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli
- MEN walczy bardziej z nauczycielami niż o nauczycieli
- W Sejmie o zdalnej edukacji. Kto odpowiada za problemy? MEN się nie poczuwa
- Chcemy wiedzieć, co pandemia zrobiła z naszym życiem
- Polscy uczniowie w badaniu TIMSS 2019. Co należy poprawić w kształceniu najmłodszych?
- Promocja. Dziedziczenie oszczędności z PPK i podział środków w przypadku rozwodu
- Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów
- Badanie: Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka
- Szczepionki. Ryzyko powikłań czy ryzyko ciężkiego przejścia COVID-19? Trzeba to rozważyć…
- Klimatolog: Kurtki puchowe nadal będą nam potrzebne
- 100 lat temu w Głosie. Wojna, szkolna bieda i niskie zarobki
- Felieton: Lolą po plecach
- Dyrektor przedszkola: Wiele procedur wypracowanych w czasie pandemii zachowamy na stałe
- Duże pieniądze, a jakie efekty? NIK o wydatkach państwa na programy i projekty sportowe
- Felieton. Boli mnie głowa
- Pomoc dla pacjentów chorych na COVID-19: Potrzebna jest woda i wielkie serce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (2)
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (24)
- Felieton. Ściągać też można uczciwie
- Naszym priorytetowym kierunkiem jest nauczanie języka i kultury polskiej nauczycieli szkół polskich
- Awans zawodowy. Kontraktowy przygotowuje się do egzaminu – krok po kroku. Jak zostać mianowanym?
- Nadesłane do Głosu. List OD Świętego Mikołaja