Edukacja klimatyczna stała się kluczowym wyzwaniem dla całego świata


Nauczyciele, jako liderzy lokalnych społeczności, mogą być ważnym ogniwem w uświadamianiu ludziom zmian klimatu i skutków, jakie one wywołują – przekonywali uczestnicy Światowego Szczytu Edukacyjnego

Mobilizacja światowej społeczności na rzecz wysokiej jakości edukacji klimatycznej przed Konferencją ONZ w sprawie Zmian Klimatu (COP26) w listopadzie 2021 r. – taki jest cel kampanii „Nauczanie dla Planety” (Teach for the Planet) zorganizowanej przez Międzynarodówkę Edukacyjną we współpracy z Earthday.org (o tej inicjatywie pisaliśmy w GN nr 16-17 z 21-28 kwietnia br.).

Międzynarodówka Edukacyjna (Education International – EI) zrzesza związki zawodowe pracowników edukacji i nauki ze 178 krajów (w tym ZNP). Kampania „Nauczanie dla Planety” zainaugurowana została 21 kwietnia br. podczas  Światowego Szczytu Edukacyjnego, czyli wirtualnego spotkania z udziałem wybitnych aktywistów na rzecz klimatu ze wszystkich kontynentów.

– Edukacja klimatyczna jest fundamentalna dla całej planety – podkreśliła Mbali Thethani, prowadząca szczyt dziennikarka z Republiki Południowej Afryki. – Uczniowie mają

 

prawo do wysokiej jakości edukacji

– dodała. Elementem tej edukacji jest edukacja na temat zmian klimatu.

– Walka ze zmianami klimatycznymi musi mieć twarz edukacji, a nauczyciele powinni mieć swój głos. Chcemy zmobilizować przywódców światowych do działania na rzecz powstrzymania zmian klimatu – stwierdziła Susan Hopgood, prezydent EI.



(…)

 

Piotr Skura

 

Cały tekst – GN nr 18-19 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 18-19/2021: