Według ekspertów Polskiej Akademii Nauk trzeba zmienić strategię testowania i skupić się na badaniu osób, które z racji obowiązków zawodowych często kontaktują się z innymi ludźmi. Chodzi m.in. o nauczycieli
Do takich wniosków doszedł Zespół ds. COVID-19 przy Prezesie Polskiej Akademii Nauk, który opublikował kolejne już stanowisko na temat działań, jakie należy podjąć, aby skutecznie walczyć z pandemią koronawirusa.
Kluczowa jest tu odpowiednia strategia testowania, która – według specjalistów – przypomina dziś raczej „rozpoznanie bojem” niż przemyślane działania. Zdaniem ekspertów zespołu obecny system testowania nie dostarcza wiarygodnych informacji o prawdziwym rozmiarze pandemii w Polsce. A tym samym nie pozwala wdrożyć odpowiednich rozwiązań na walkę z chorobą.
„W związku z tym potrzebna jest zmiana podejścia do strategii testowania w Polsce i skupienie się na testowaniu tych, którzy z racji swoich obowiązków zawodowych mają kontakt z wieloma osobami i mogą przyczyniać się do istotnego rozprzestrzeniania się epidemii. Są to m.in. pracownicy ochrony zdrowia, nauczyciele, służby mundurowe, pracownicy służb komunalnych i fabryk, których funkcjonowanie jest nieodzowne dla kraju” – oceniają eksperci.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – tylko w Głosie (nr 48-49, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 48-49/2020:
- Pełnym głosem. Pokazówka
- Felieton. Kocham pana, panie władzo
- Pandemia. Premier otwiera galerie handlowe, szkoły zamknięte co najmniej do 18 stycznia
- Sejm zmienił przepisy dyscyplinarne w Karcie Nauczyciela. Ustawa w Senacie
- Minister Czarnek zapowiada podwyższenie nauczycielom pensum!
- Wyższe pensum to więcej pracy bez godnego wynagrodzenia i bezrobocie dla wielu
- Wywiad tygodnia. Nasze prognozy się sprawdzają. W sierpniu nas nie posłuchano i wszystkich wysłano do szkół po wakacjach
- Egzaminy w 2021 r. na wyjątkowych zasadach. Co się zmieni?
- Promocja. Wysokość wpłat do PPK zależy od uczestnika tego programu
- Nauczyciele mają sami finansować zdalną edukację, bo dostali podwyżki?
- Felieton. Pandemiczne egzaminy próbne
- Cała armia artystów pozostaje bez pracy, ale należy pomagać z głową
- Dyrektor szkoły podstawowej: ciągle nie wiemy, czy uczeń ma obowiązek włączania kamery i mikrofonu
- Diagnosta pedagogiczny: część uczniów została systemowo wykluczona Skazani na porażkę?
- Felieton. Zostań harcerzem albo naucz się sam
- Felieton. Wyższa Szkoła Kreatywności
- Dawcą krwi jestem od dwóch lat. Żyjemy w czasach, w których należy sobie pomagać
- Opieka psychiatryczna nad dziećmi i młodzieżą w kryzysie. Minister zdrowia obiecuje zmianę strategii
- Co to znaczy być Polakiem w południowej Brazylii
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli
- Awans zawodowy. Na gorąco – poawansowe refleksje nauczycieli…
- Awans zawodowy. Kontraktowy rozpoczyna staż – krok po kroku
- Pożeracze Smutków – to już finał naszego projektu. A jak się zaczęło?
- Casus. Warunki konieczne do przyznania odpraw i wcześniejszej nagrody jubileuszowej
- Pytania do eksperta. Czas trwania zajęć nauczyciela wspomagającego