Wymagania egzaminacyjne w 2021 r. zostaną ograniczone z powodu pandemii – poinformował minister edukacji. Zadania mają być prostsze i będzie ich mniej. A co z uczniami zdającymi egzamin ósmoklasisty w 2022 r.?
Tradycyjnie już ministerstwo edukacji odpowiedzialnością za wszystko, co się wydarzyło w okresie pandemii, obarcza… nauczycieli strajkujących w kwietniu 2019 r. (czyli 19 miesięcy temu!). Nie inaczej było i tym razem. Kierownictwo MEN przedstawiło 19 listopada br. zmiany w egzaminach na 2021 r. Nauczyciele dowiedzieli się więc, że za nieszczęścia, jakie spadły na uczniów, odpowiadają właśnie oni, ponieważ półtora roku temu postanowili przez trzy tygodnie strajkować.
– Mamy świadomość tego, że wcześniej strajk nauczycielski wyłączył nauczanie w ogóle na długi okres – ogłosił Przemysław Czarnek.
Wprawdzie dodał, że wiosną i jesienią br. mieliśmy pandemię, w związku z czym uczniowie przez wiele tygodni nie mogli (i nadal nie mogą) kształcić się w sposób stacjonarny, ale minister
skrzętnie pominął rolę swojego resortu
w tym, że szkoły nie zostały przygotowane na drugą falę pandemii. A podczas wakacji MEN zamiast pracować nad lepszymi środkami bezpieczeństwa w placówkach oświatowych, m.in. udzielało rad, gdzie najlepiej wybrać się na rodzinny wyjazd.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 48-49 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 48-49/2020:
- Pełnym głosem. Pokazówka
- Felieton. Kocham pana, panie władzo
- Pandemia. Premier otwiera galerie handlowe, szkoły zamknięte co najmniej do 18 stycznia
- Sejm zmienił przepisy dyscyplinarne w Karcie Nauczyciela. Ustawa w Senacie
- Minister Czarnek zapowiada podwyższenie nauczycielom pensum!
- Wyższe pensum to więcej pracy bez godnego wynagrodzenia i bezrobocie dla wielu
- Wywiad tygodnia. Nasze prognozy się sprawdzają. W sierpniu nas nie posłuchano i wszystkich wysłano do szkół po wakacjach
- PAN: W nowej strategii testowania należy badać m.in. nauczycieli
- Promocja. Wysokość wpłat do PPK zależy od uczestnika tego programu
- Nauczyciele mają sami finansować zdalną edukację, bo dostali podwyżki?
- Felieton. Pandemiczne egzaminy próbne
- Cała armia artystów pozostaje bez pracy, ale należy pomagać z głową
- Dyrektor szkoły podstawowej: ciągle nie wiemy, czy uczeń ma obowiązek włączania kamery i mikrofonu
- Diagnosta pedagogiczny: część uczniów została systemowo wykluczona Skazani na porażkę?
- Felieton. Zostań harcerzem albo naucz się sam
- Felieton. Wyższa Szkoła Kreatywności
- Dawcą krwi jestem od dwóch lat. Żyjemy w czasach, w których należy sobie pomagać
- Opieka psychiatryczna nad dziećmi i młodzieżą w kryzysie. Minister zdrowia obiecuje zmianę strategii
- Co to znaczy być Polakiem w południowej Brazylii
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli
- Awans zawodowy. Na gorąco – poawansowe refleksje nauczycieli…
- Awans zawodowy. Kontraktowy rozpoczyna staż – krok po kroku
- Pożeracze Smutków – to już finał naszego projektu. A jak się zaczęło?
- Casus. Warunki konieczne do przyznania odpraw i wcześniejszej nagrody jubileuszowej
- Pytania do eksperta. Czas trwania zajęć nauczyciela wspomagającego