PAN: W nowej strategii testowania należy badać m.in. nauczycieli


Według ekspertów Polskiej Akademii Nauk trzeba zmienić strategię testowania i skupić się na badaniu osób, które z racji obowiązków zawodowych często kontaktują się z innymi ludźmi. Chodzi m.in. o nauczycieli

Do takich wniosków doszedł Zespół ds. COVID-19 przy Prezesie Polskiej Akademii Nauk, który opublikował kolejne już stanowisko na temat działań, jakie należy podjąć, aby skutecznie walczyć z pandemią koronawirusa.

Kluczowa jest tu odpowiednia strategia testowania, która – według specjalistów – przypomina dziś raczej „rozpoznanie bojem” niż przemyślane działania. Zdaniem ekspertów zespołu obecny system testowania nie dostarcza wiarygodnych informacji o prawdziwym rozmiarze pandemii w Polsce. A tym samym nie pozwala wdrożyć odpowiednich rozwiązań na walkę z chorobą.

„W związku z tym potrzebna jest zmiana podejścia do strategii testowania w Polsce i skupienie się na testowaniu tych, którzy z racji swoich obowiązków zawodowych mają kontakt z wieloma osobami i mogą przyczyniać się do istotnego rozprzestrzeniania się epidemii. Są to m.in. pracownicy ochrony zdrowia, nauczyciele, służby mundurowe, pracownicy służb komunalnych i fabryk, których funkcjonowanie jest nieodzowne dla kraju” – oceniają eksperci.



(…)

 

Piotr Skura

 

Cały tekst – tylko w Głosie (nr 48-49, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 48-49/2020: