Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku


Część V. W tym poradniku zwracam się do nauczycieli, którzy rozpoczęli staż na kontraktowego. Jeśli jesteś opiekunem stażu lub chcesz pomóc młodemu nauczycielowi, przekaż ten artykuł zainteresowanym

Poprzedni odcinek cyklu poświęciłam przygotowaniom do spotkania z komisją kwalifikacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień kontraktowego (GN nr 40-41 z 1-7 października br.). Podpowiadałam, na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę, kiedy staż dobiega końca.

Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam teraz pytania (polecenia), których możesz się spodziewać podczas spotkania z komisją. Ukierunkują one rozmowę kwalifikacyjną. Są to oczywiście przykładowe pytania, wybrane spośród tych, które padły podczas rozmów kwalifikacyjnych w ubiegłych latach i ostatnim czasie w różnych regionach Polski. Oto one:

  1. W jaki sposób doskonali Pan/Pani warsztat pracy?
  2. Czy plan rozwoju zawodowego uległ modyfikacji w trakcie realizacji w okresie stażu? Proszę uzasadnić odpowiedź.
  3. W jaki sposób analizuje Pan/Pani swoje działania?
  4. Jakie działania z zakresu doskonalenia swego warsztatu pracy uważa Pan/ Pani za najbardziej istotne i dlaczego?
  5. Proszę podać przykład zastosowania w praktyce zdobytych w różnych formach doskonalenia wiadomości i umiejętności.
  6. Jakie metody samooceny własnych działań Pan/Pani stosuje?
  7. Jakie formy samokształcenia Pan/Pani podejmowała, w jaki sposób zostały one wykorzystane?
  8. Proszę podać metody (formy) stosowane przez Pana/Panią w pracy z uczniem zdolnym, z uczniem mającym problemy dydaktyczne.
  9. Jakie środki dydaktyczne stosuje Pan/Pani w swojej pracy dydaktycznej?


(…)

 

Beata Rechnio-Kołodziej

Ekspert z listy MEN

 

 

Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 42-43 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 42-43/2020: