Z Sebastianem Zielińskim, dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych nr 2 w Łodzi, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Co galopująca liczba zakażeń oznacza dla szkoły specjalnej?
– Tak szybko rosnąca liczba zakażeń i zgonów jest dla nas zastraszająca. Widzimy też, że z każdym dniem do szkoły przychodzi mniej uczniów. Jest pandemia, zaczął się sezon grypowy, ale sądzimy też, że rodzice obawiają się zakażenia, do którego może dojść wewnątrz szkoły. Z drugiej strony cieszę się, że nie musimy zamykać szkoły, nie przechodzimy na system zdalny, tak jak to było wiosną.
Rząd poinformował, że dotychczasowa strategia się sprawdza i na razie nie zamierza niczego zmieniać. A jaki Pan zakłada scenariusz?
– Musimy na bieżąco trzymać rękę na pulsie, dlatego ciągle myślimy nad różnymi scenariuszami funkcjonowania. Nie można niczego dokładnie przewidzieć, dlatego bardzo poważnie podchodzimy do kwestii sanitarnych. Jest to szkoła specjalna, więc nie możemy liczyć, że każde dziecko będzie nosić maseczkę. Nieraz jednak się przekonaliśmy, że nasi podopieczni zachowują się wzorowo, jeśli chodzi o zachowanie ostrożności. Upominają nawet zapominalskich dorosłych. Nieraz słyszymy: „Proszę pana, proszę założyć maseczkę”. Dzieci tego pilnują. To są tak szczere, wspaniałe dzieci, że jak my czegoś od nich wymagamy, to one bardzo szybko się dostosowują i wymagają też od siebie.
(…)
Cała rozmowa – Głos Nauczycielski nr 42-43 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 42-43/2020:
- Pełnym głosem. Edukacja i długo, długo nic
- Felieton. Decyzja sanepidu
- Koronawirus. Rząd nie ma nowej strategii dla szkół. ZNP domaga się decyzji, a władza milczy
- Zmiany w resorcie edukacji – Przemysław Czarnek po Zalewskiej i Piontkowskim
- Pandemia pokazuje, jak bardzo reforma Anny Zalewskiej była nieprzemyślana
- Rybnik. Cięcia uderzają w nauczycieli i pracowników niepedagogicznych. Inni też zaczną ciąć?
- Znamy wyniki tegorocznej matury. Pandemia odbiła się na poziomie egzaminu
- Każdy z nas jest ważny i wartościowy. Wspierajmy się i doceniajmy wzajemnie!
- Połączył nas Konkurs. Dostaliśmy Wyróżnienia, uczymy w warszawskich liceach, współpraca była nieunikniona!
- Felieton. Nauczyciel z poczuciem humoru
- Scena 20 Teatru Ateneum w gmachu ZNP na Powiślu
- Nasze postulaty, oczekiwania sprowadzono do słów – „znowu czegoś chcą”. A chcemy dobrej szkoły
- Nie ma rozwoju człowieka bez wolności, wolności w myśleniu, wypowiadaniu swoich opinii
- 81. rocznica zbrodni pomorskiej – uroczystości w Toruniu
- Odkrywaj kosmos z Europejskim Biurem Edukacji Kosmicznej ESERO-Polska
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach. Neuroplastyczność (w) edukacji
- To flip or not to flip – wady i zalety odwróconej lekcji
- Felieton. Znowu ja?
- Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku
- Jak poradziłam sobie z wypaleniem zawodowym?
- Casus. Ograniczenie wypowiedzenia przy umowach stałych
- Pytania do eksperta. Bezpłatne doraźne zastępstwa