Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (10) – K – Kontrastowe przypadki


Uczenie się przez skontrastowane przypadki polega na znajdowaniu kluczowych informacji. To dostrzeganie różnic między przykładami, które na pierwszy rzut oka wydają się takie same lub podobne

Nauczycielka/nauczyciel prezentuje klasie planszę. Na niej znajdują się trzy pomarańczowe kwadraty: dwa duże i jeden mały oraz jeden duży kwadrat zielony, a także jedno pomarańczowe koło. Dwa duże kwadraty (pomarańczowy i zielony), a także pomarańczowy mały kwadrat mają zaznaczone brzegi grubą czarną linią. Podobnie pomarańczowe koło obrysowane jest grubą czarną linią. Nauczycielka/nauczyciel stawia uczniom i uczennicom pytanie: Która figura nie pasuje do tego zbioru?

Ciekawe, jaka odpowiedź nasuwa się czytelniczkom i czytelnikom?

 



(…)

 

Tomasz Garstka, psycholog

 

Więcej – GN nr 22 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 22/2021: