Uczniowie klas IV-VIII oraz szkół średnich prawie siedem miesięcy uczyli się zdalnie, przy pomocy komputera i kamery. To najdłuższa przerwa w stacjonarnej nauce od zakończenia wojny
Aż trudno w to uwierzyć – starsi uczniowie zdobywali wiedzę, wpatrzeni w ekran komputera, od 26 października ub.r. Uczniowie klas IV-VIII i szkół średnich wrócili do szkół na zajęcia w formie hybrydowej 17 maja. To oznacza, że przetrwali w całkowitym lockdownie aż 203 dni. Dwa tygodnie później rząd oficjalnie zniósł wszystkie ograniczenia w nauce. Czyli po 217 dniach.
„Sytuacja epidemiczna na tyle się poprawia, że w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa wracamy do normalnej pracy szkół. Od 31 maja 2021 r. wszyscy uczniowie i słuchacze będą kształcić się na terenie szkoły na zasadach obowiązujących przed okresem epidemii” – czytamy w komunikacie Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Lockdown znoszono stopniowo, począwszy od 19 kwietnia, kiedy do pracy stacjonarnej wróciły przedszkola i oddziały przedszkolne. Następnie luzowanie objęło szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. Od 31 maja wszyscy uczą się stacjonarnie. W szkołach uczniowie spędzą niecały miesiąc – do wakacji, które rozpoczną się 26 czerwca br. Niewykluczone, że niektóre placówki przejdą jednak w tym czasie na naukę zdalną – w razie wystąpienia na danym terenie trudnej sytuacji pandemicznej czy pojawienia się lokalnych ognisk choroby.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 22 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2021:
- Pełnym głosem. Wracamy! Wracamy!
- Felieton. Koniec sielanki
- Nauczyciel Roku 2021. Wracamy po przerwie! Z Konkursem towarzyszącym – Nauczyciel Jutr@
- Projekt zmian w Karcie pojawi się już niedługo. Co z pensum i wynagrodzeniami?
- Reforma. Apel i petycja ZNP w sprawie zmian w edukacji włączającej
- NASZ KONKURS. Konkurs Nauczyciel Roku jest ważny. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, jak duży wywoła rezonans, jaki ma zasięg
- Zasadnicze wynagrodzenie nauczyciela nie mniejsze niż przeciętna płaca w kraju. Związek ma gotowy projekt podwyżek
- NASZ KONKURS. Czym jest Nauczyciel Jutr@? Potrzeba tego Konkursu zrodziła się ze współpracy z Głosem, z nauczycielami
- Pensje z budżetu. Projekt ZNP gwarantujący pieniądze dla nauczycieli jest już w Sejmie
- Felieton. Gotowi na hybrydę? Raport z polskiej szkoły
- Felieton. Nie wypada
- Chcę kształcić młodzież, która dyskutując, potrafi swoje stanowisko uargumentować faktami
- Wiedzy historycznej nie można ładować łopatą
- Nauczyciele wkraczali w 1921 r. z entuzjazmem, dumni z postawy, jaką przyjęli w czasie wojny z bolszewikami
- Włączanie na siłę jest ryzykowne
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (10) – K – Kontrastowe przypadki
- Przedstawicielka FDDS o prawach dziecka: rekomendujemy regularne zajęcia w szkołach
- Awans zawodowy. Koniec stażu, czas podsumować realizację planu rozwoju zawodowego
- Casus. Przerwanie, przedłużenie i ponowne odbycie stażu
- Pytania do eksperta. Odprawa pośmiertna