Trwa zbiórka podpisów pod petycją w sprawie zmian w edukacji włączającej


Można już składać podpisy pod petycją ZNP w sprawie wstrzymania zmian w edukacji włączającej. Pomysły MEiN na tzw. reformę szkolnictwa specjalnego i poradni uderzą w każdą polską szkołę i każdego nauczyciela

„Projektowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki zmiany w zakresie edukacji włączającej są kontrowersyjne i budzą ogromny niepokój różnych środowisk, w tym rodziców i nauczycieli” – to pierwsze zdanie petycji w sprawie wstrzymania projektowanych zmian w edukacji włączającej i poddania projektu rzeczywistym konsultacjom. Związek Nauczycielstwa Polskiego udostępnił petycję w internecie i rozpoczął zbieranie pod nią podpisów na przełomie maja i czerwca br.

W pierwszych dniach zbierania podpisów petycję poparło już ponad 3,2 tys. osób (stan tuż przed oddaniem do druku tego numeru Głosu).

Związek zwraca uwagę na fakt, że wdrożenie forsowanych przez MEiN zmian z wielu powodów „uniemożliwi zapewnienie równych szans edukacyjnych i rozwijanie indywidualnego potencjału wszystkich uczących się”. Te powody to: brak specjalistycznej kadry, w tym pedagogów, psychologów, logopedów i terapeutów, a także bariery architektoniczne i nieprzygotowanie szkół masowych na przyjęcie uczniów z ciężkimi niepełnosprawnościami.



(…)

 

Piotr Skura

 

Więcej – GN nr 23 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 23/2021:
Opis całego numeru: Nr 23/9 czerwca 2021
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: