Według ministra edukacji propozycja podniesienia pensum ma na celu… dobro nauczycieli. ZNP inaczej rozumie dobro tej grupy zawodowej. Związek położył na stole konkretne projekty w sprawie wzrostu wynagrodzeń
Kolejne spotkanie ministerialnego Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty (tym razem stacjonarne) odbyło się 18 maja br. Szef MEiN Przemysław Czarnek tłumaczył dziennikarzom po spotkaniu, że przedstawienie akurat w tym momencie propozycji zmian w czasie pracy i systemie wynagradzania nauczycieli jest przejawem „powrotu do normalności”.
– Wracamy do normalności. Nie czekamy. Wznawiamy naukę stacjonarną w szkołach. Przystępujemy do ważnych dyskusji o przyszłości zawodu nauczyciela. Naszym celem jest uatrakcyjnienie zawodu nauczyciela i zwiększenie etosu pracy nauczyciela – ogłosił szef MEiN tuż po tym, gdy przedstawiciele rządu, związków zawodowych i samorządów odnieśli się do przedstawionego przez ministerstwo tydzień wcześniej dokumentu zatytułowanego „Propozycje zmian statusu zawodowego nauczycieli. Materiał wyjściowy do dyskusji w ramach dalszych prac Zespołu do spraw statutu zawodowego pracowników oświaty”.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – tylko w GN nr 22 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2021:
- Pełnym głosem. Wracamy! Wracamy!
- Felieton. Koniec sielanki
- Nauczyciel Roku 2021. Wracamy po przerwie! Z Konkursem towarzyszącym – Nauczyciel Jutr@
- Reforma. Apel i petycja ZNP w sprawie zmian w edukacji włączającej
- Oficjalne zakończenie lockdownu w szkołach. Placówki ruszają z zajęciami wyrównawczymi. Na jakich zasadach?
- NASZ KONKURS. Konkurs Nauczyciel Roku jest ważny. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, jak duży wywoła rezonans, jaki ma zasięg
- Zasadnicze wynagrodzenie nauczyciela nie mniejsze niż przeciętna płaca w kraju. Związek ma gotowy projekt podwyżek
- NASZ KONKURS. Czym jest Nauczyciel Jutr@? Potrzeba tego Konkursu zrodziła się ze współpracy z Głosem, z nauczycielami
- Pensje z budżetu. Projekt ZNP gwarantujący pieniądze dla nauczycieli jest już w Sejmie
- Felieton. Gotowi na hybrydę? Raport z polskiej szkoły
- Felieton. Nie wypada
- Chcę kształcić młodzież, która dyskutując, potrafi swoje stanowisko uargumentować faktami
- Wiedzy historycznej nie można ładować łopatą
- Nauczyciele wkraczali w 1921 r. z entuzjazmem, dumni z postawy, jaką przyjęli w czasie wojny z bolszewikami
- Włączanie na siłę jest ryzykowne
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (10) – K – Kontrastowe przypadki
- Przedstawicielka FDDS o prawach dziecka: rekomendujemy regularne zajęcia w szkołach
- Awans zawodowy. Koniec stażu, czas podsumować realizację planu rozwoju zawodowego
- Casus. Przerwanie, przedłużenie i ponowne odbycie stażu
- Pytania do eksperta. Odprawa pośmiertna