Oto 90 przykładowych pytań, których możesz się spodziewać podczas spotkania z komisją kwalifikacyjną. Pytania te padły podczas rozmów kwalifikacyjnych w ubiegłych latach w różnych regionach Polski
- W jaki sposób doskonali Pan/Pani warsztat pracy?
- Czy plan rozwoju zawodowego uległ modyfikacji w trakcie realizacji w okresie stażu? Proszę uzasadnić.
- W jaki sposób analizuje Pan/Pani swoje działania?
- Jakie działania z zakresu doskonalenia swego warsztatu pracy uważa Pan/ Pani za najbardziej istotne i dlaczego?
- Proszę podać przykład zastosowania w praktyce zdobytych w różnych formach doskonalenia wiadomości i umiejętności.
- Jakie metody samooceny własnych działań Pan/Pani stosuje?
- Jakie formy samokształcenia Pan/Pani podejmowała i w jaki sposób zostały one wykorzystane?
- Proszę podać metody (formy) stosowane przez Pana/Panią w pracy z uczniem zdolnym, z uczniem mającym problemy dydaktyczne.
- Jakie środki dydaktyczne stosuje Pan/Pani w swojej pracy dydaktycznej?
- Jak ocenia Pan/Pani realizowany przez siebie program nauczania?
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Jak zostać mianowanym – część I poradnika już w GN nr 40 z 2 października br.
Więcej – tylko w GN nr 39 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 39/2019:
- Pełnym Głosem: Papier na wszystko
- Felieton: Dał nam przykład
- Nauczyciel Roku. Znamy już „Złotą Trzynastkę” tegorocznych finalistów! Najlepsi z Najlepszych AD 2019
- Początek walki z biurokracją w szkole. Są pierwsze decyzje zespołu przy MEN. Więcej czasu, mniej papieru
- Przypominamy wyniki ankiety ZNP. Nauczyciele poświęcają biurokracji długie godziny…
- Wcześniejsze emerytury to nasz postulat, ale nie zgodzimy się na zwiększenie pensum. Podstawa to wyższe płace
- Związek pracuje nad obywatelskim projektem ustawy. Płace nauczycieli nie mogą pozostawać w tyle
- Singapurski system od kuchni, czyli co się kryje za sukcesem tamtejszych uczniów. Wysoka cena sukcesu
- Olsztyn tłumaczy się rodzicom z cięć w oświacie Żałują wszyscy
- Musimy wzmocnić Związek na dole Znak rozpoznawczy: profesjonalizm
- Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Krajowej Sekcji Pracowników Administracji i Obsługi ZNP. Jesteśmy, walczymy
- Po strajku przyjęliśmy wiele nowych osób, są też nowi prezesi – będziemy ich szkolić
- Wrocław. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Dolnośląskiego ZNP. Wciąż w drodze
- Rzeszów. Konferencja sprawozdawczo-wyborcza Okręgu Podkarpackiego ZNP. Liderzy na trudny czas
- Casus. Formuły zastępstwa i wynagrodzenie. Zastępstwo za zastępstwo
- Druga umowa a uprawnienia pracownicze nauczyciela. Zgoda (już) niepotrzebna
- Kadry w oświacie. Nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli – część III. Od kontraktowego do mianowanego
- Bliżej prawa IV: Od kontraktowego do mianowanego
- Szkoła ponadpodstawowa. „Oswajanie” nowej podstawy programowej (2). Z naciskiem na wiedzę
- Lekarz: Mamy jeden z najgorszych systemów ochrony zdrowia w Europie. Polityków nie obchodzą trudne tematy
- Płaca minimalna musi rosnąć, ale niech to wynika z negocjacji. Szanujmy dialog społeczny
- Funkcjonuję jako doradca zawodowy dzięki projektom unijnym. Mamy duży wpływ, ale…
- Chciałabym, żeby polska szkoła nauczała o zmianach klimatycznych Trzeba zmienić myślenie
- Ekolęki dzieci i młodzieży. Jak rozmawiać o zagrożeniach klimatycznych? Świadomie o klimacie
- Jak zaplanować zajęcia z uczniami w przestrzeni wystawy „Zmierz się!”. Warsztaty w Koperniku
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? Wstęp do „instrukcji obsługi”