MEN we współpracy z ZNP i innymi związkami, samorządowcami i kuratorami przejrzy przepisy dotyczące prowadzenia dokumentacji szkolnej. Dzięki temu okaże się, co jest konieczne, a co zbędne
To efekt pierwszego spotkania zespołu ds. walki z biurokracją w szkole, który z inicjatywy ZNP obradował w ministerstwie edukacji. Najważniejszym impulsem dla prac zespołu są wyniki ankiety dotyczącej właśnie biurokracji w szkołach, przeprowadzonej przez Związek wśród 18,4 tys. nauczycieli. Na bazie wyników tej ankiety ZNP przygotował siedem rekomendacji dla władz oświatowych (patrz notka).
– Nasze badania wyraźnie pokazują, że można uniknąć marnowania papieru, gdyby właściwie działał nadzór pedagogiczny, przede wszystkim na poziomie kuratorów oświaty – powiedział Głosowi Nauczycielskiemu Krzysztof Baszczyński, wiceprezes ZG ZNP.
Związek przesłał wyniki ankiety i swoje rekomendacje ministrowi edukacji Dariuszowi Piontkowskiemu oraz przewodniczącemu sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży z wnioskiem o pilne zajęcie się tym problemem. 21 sierpnia br. podczas spotkania zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty w MEN ustalono – odpowiadając na postulat ZNP – że rozpoczną się prace grupy roboczej ds. odbiurokratyzowania pracy szkół (nazywanej też zespołem ds. walki z biurokracją).
W czwartek 19 września br. w siedzibie MEN zebrała się wspomniana grupa robocza, która zapoznała się z raportem z wynikami ankiety ZNP. Co ustalono podczas tego spotkania?
(…)
Jarosław Karpiński
Więcej – tylko w GN nr 39 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 39/2019:
- Pełnym Głosem: Papier na wszystko
- Felieton: Dał nam przykład
- Nauczyciel Roku. Znamy już „Złotą Trzynastkę” tegorocznych finalistów! Najlepsi z Najlepszych AD 2019
- Przypominamy wyniki ankiety ZNP. Nauczyciele poświęcają biurokracji długie godziny…
- Wcześniejsze emerytury to nasz postulat, ale nie zgodzimy się na zwiększenie pensum. Podstawa to wyższe płace
- Związek pracuje nad obywatelskim projektem ustawy. Płace nauczycieli nie mogą pozostawać w tyle
- Singapurski system od kuchni, czyli co się kryje za sukcesem tamtejszych uczniów. Wysoka cena sukcesu
- Olsztyn tłumaczy się rodzicom z cięć w oświacie Żałują wszyscy
- Musimy wzmocnić Związek na dole Znak rozpoznawczy: profesjonalizm
- Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Krajowej Sekcji Pracowników Administracji i Obsługi ZNP. Jesteśmy, walczymy
- Po strajku przyjęliśmy wiele nowych osób, są też nowi prezesi – będziemy ich szkolić
- Wrocław. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Dolnośląskiego ZNP. Wciąż w drodze
- Rzeszów. Konferencja sprawozdawczo-wyborcza Okręgu Podkarpackiego ZNP. Liderzy na trudny czas
- Casus. Formuły zastępstwa i wynagrodzenie. Zastępstwo za zastępstwo
- Druga umowa a uprawnienia pracownicze nauczyciela. Zgoda (już) niepotrzebna
- Kadry w oświacie. Nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli – część III. Od kontraktowego do mianowanego
- Bliżej prawa IV: Od kontraktowego do mianowanego
- Szkoła ponadpodstawowa. „Oswajanie” nowej podstawy programowej (2). Z naciskiem na wiedzę
- Lekarz: Mamy jeden z najgorszych systemów ochrony zdrowia w Europie. Polityków nie obchodzą trudne tematy
- Płaca minimalna musi rosnąć, ale niech to wynika z negocjacji. Szanujmy dialog społeczny
- Funkcjonuję jako doradca zawodowy dzięki projektom unijnym. Mamy duży wpływ, ale…
- Chciałabym, żeby polska szkoła nauczała o zmianach klimatycznych Trzeba zmienić myślenie
- Ekolęki dzieci i młodzieży. Jak rozmawiać o zagrożeniach klimatycznych? Świadomie o klimacie
- Jak zaplanować zajęcia z uczniami w przestrzeni wystawy „Zmierz się!”. Warsztaty w Koperniku
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? Wstęp do „instrukcji obsługi”
- Awans zawodowy. Jak zostać kontraktowym? 90 przykładowych pytań – przeczytaj, wytnij, zachowaj…