Początek walki z biurokracją w szkole. Są pierwsze decyzje zespołu przy MEN. Więcej czasu, mniej papieru


MEN we współpracy z ZNP i innymi związkami, samorządowcami i kuratorami przejrzy przepisy dotyczące prowadzenia dokumentacji szkolnej. Dzięki temu okaże się, co jest konieczne, a co zbędne

To efekt pierwszego spotkania zespołu ds. walki z biurokracją w szkole, który z inicjatywy ZNP obradował w ministerstwie edukacji. Najważniejszym impulsem dla prac zespołu są wyniki ankiety dotyczącej właśnie biurokracji w szkołach, przeprowadzonej przez Związek wśród 18,4 tys. nauczycieli. Na bazie wyników tej ankiety ZNP przygotował siedem rekomendacji dla władz oświatowych (patrz notka).

– Nasze badania wyraźnie pokazują, że można uniknąć marnowania papieru, gdyby właściwie działał nadzór pedagogiczny, przede wszystkim na poziomie kuratorów oświaty – powiedział Głosowi Nauczycielskiemu Krzysztof Baszczyński, wiceprezes ZG ZNP.

Związek przesłał wyniki ankiety i swoje rekomendacje ministrowi edukacji Dariuszowi Piontkowskiemu oraz przewodniczącemu sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży z wnioskiem o pilne zajęcie się tym problemem. 21 sierpnia br. podczas spotkania zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty w MEN ustalono – odpowiadając na postulat ZNP – że rozpoczną się prace grupy roboczej ds. odbiurokratyzowania pracy szkół (nazywanej też zespołem ds. walki z biurokracją).

W czwartek 19 września br. w siedzibie MEN zebrała się wspomniana grupa robocza, która zapoznała się z raportem z wynikami ankiety ZNP. Co ustalono podczas tego spotkania?

 

(…)

Jarosław Karpiński

Więcej – tylko w GN nr 39 (e-wydanie)

 





Pozostałe artykuły w numerze 39/2019: